نسخه چاپی

۶آمارشوكه كننده از فقر در فرانسه

آمار منتشره از وضعیت فقر در فرانسه نشان می‌دهد كه این معضل اجتماعی بیش از بیش در میان فرانسویان گسترش یافته و مردم این كشور را با مشكلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در ماه جاری میلادی در فرانسه، یک فرانسوی از هر دو نفر امروزه خود را فقیر می‌داند یا معتقد است که در حال فقیر شدن است.

نشریه فرانسوی «اکسپرس» طی گزارشی اقدام به ارائه 10 آمار شوکه‌ کننده از وضع معضل فقر در فرانسه کرده است که در زیر به آن می‌پردازیم:

8 میلیون و 600 هزار فرانسوی با درآمد ماهانه 964 یورو زندگی خود را می‌گذرانند

نرخ فقر در فرانسه در سال 2010 میلادی به 14.1 درصد جمعیت فعال این کشور رسید که این رقم از سال 1997 تا آن زمان بی‌سابقه بوده است.

در سال 2010 میلادی 8 میلیون و 600 هزار نفر از مردم فرانسه زیر خط فقر تعیین شده (درآمد ماهانه 964 یورو) زندگی می‌کردند به گونه‌ای که نیمی از آنها ماهانه با تنها 781 یورو زندگی خود را می‌گذراندند.

یک کودک از هر پنج کودک فرانسوی فقیر است

افراد زیر 18 سال در فرانسه بیش از سایر رده‌های سنی در معرض آسیب فقر در فرانسه قرار دارند.

نرخ فقر در فرانسه در سال 2010 میلادی با افزایش 1.9 درصدی به 19.6 درصد رسید.

جوانان فرانسوی دیگر خوشبخت نیستند و 22.5 درصد از جوانان 18 تا 24 سال زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

علاوه بر این، 19.4 درصد از دانش‌آموزان فرانسوی زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بیش از یک میلیون جوان فرانسوی با عدم ثبات در وضعیت خود مواجه هستند.

بیش از 2 میلیون از شاغلان فرانسوی فقیر هستند

بنا بر اعلام «دنیس کلرک» اقتصاددان فرانسوی، فقر بیش از 2 میلیون نفر از شاغلان فرانسوی را در بر گرفته است.

این در حالیست که بنا بر اعلام «پییر کونسیالدی» از پژوهشگران مؤسسه تحقیقات اقتصادی و اجتماعی فرانسه (IRES)، فقر در واقع 2 تا 3 میلیون و 300 هزار نفر از شاغلان فرانسوی را در بر گرفته است.

3 میلیون و 600 هزار نفر از مردم فرانسه بی‌خانمان هستند

در سال 2012، انجمن حمایت از بی‌خانمان‌های فرانسه موسوم به «آبه پییر» شمار بی‌خانمان‌های فرانسوی را 3 میلیون و 600 هزار نفر ارزیابی کرد.

بنا بر اعلام این انجمن، بیش از 685 هزار فرانسوی فاقد مسکن شخصی هستند که از این میان 133 هزار نفر فاقد خانه هستند، 38 هزار نفر در هتل اسکان دارند، 85 هزار نفر در «مسکن‌های موقت» اقامت دارند و 411 هزار نفر نزد افراد دیگر زندگی می‌کنند.

علاوه بر این طبق اعلام این انجمن، بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر از مردم فرانسه در خانه‌هایی با شرایط بسیار دشوار، فاقد امکانات و بسیار پر جمعیت زندگی می‌کنند.

یک پنجم خانوارهای فرانسوی از سرما رنج می‌برند

هزینه‌های مربوط به تأمین سوخت‌های گرمایشی برای 3میلیون و 800 هزار خانوار فرانسوی به حدود 10 درصد درآمد آنها می‌رسد و این در حالیست که 3 و نیم میلیون خانوار یعنی چیزی در حدود 14.8 درصد خانوارهای فرانسوی اعلام کرده‌اند که در خانه‌های خود از سرما رنج می‌برند.

یک پنجم فرانسویان از دریافت خدمات بهداشتی و پزشکی محرومند

بر اساس تحقیق انجام شده از سوی مرکز تحقیقات و شناخت افکار عمومی، 20 درصد فرانسویان از دریافت خدمات و مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی صرفنظر کرده یا آن را به تعویق انداخته‌اند.

57 درصد فرانسویان مشکلات مالی را دلیل صرفنظر از دریافت مراقبت‌های پزشکی یا به تعویق انداختن آن اعلام کرده‌اند.

بنا بر اعلام سازمان «پزشکان جهان»، دسترسی به امکانات پزشکی برای افراد فقیر در سال 2011 میلادی بدتر شده و به همین تناسب وضع سلامت آنها نیز وخیم‌تر شده است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...