نسخه چاپی

حمله سایبری به سیستم برق ونزوئلا/ پایتخت و ۱۵ ایالت ونزوئلا در خاموشی فرو رفت

عکس خبري -حمله سايبري به سيستم برق ونزوئلا/ پايتخت و ?? ايالت ونزوئلا در خاموشي فرو رفت

مناطقی از پایتخت ونزوئلا و حداقل ۱۵ ایالت این كشور روز جمعه با خاموشی روبرو شدند كه مقامات علت آن را حمله به سیستم برق اعلام كردند.

به گزارش نما، خبرنگاران رویترز اعلام کردند از ساعت دو تا چهار و ۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی خاموشی کاراکاس و ۱۵ ایالت از ۲۳ ایالت ونزوئلا را فرا گرفت و تا ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی تقریبا برق دوباره وصل شد.

نستور رِوِرول، نایب رییس کارکنان و خدمات عمومی و وزیر نیروی برقی در بیانیه ای در تلویزیون دولتی اعلام کرد حمله جدیدی به سیستم برق کشور به خصوص در اِل گوری صورت گرفته است. اِل گوری پایگاه یک مخزن و سد در جنوب ونزوئلاست که بخش زیادی از برق این کشور را تولید می کند.

این مقام رسمی جزییات بیشتری ارائه نکرد اما دِلسی رودریگز، معاون رییس جمهور ونزوئلا در توییتر به هوادارانش اطمینان داد که کارکنان هر آنچه در توازن دارند برای برگرداندن دوباره جریان برق انجام می دهند.

ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ با سه خاموشی سراسری روبرو شد که در مواردی تا سه روز ادامه پیدا کردند. مقامات ونزوئلا این خاموشیها را به حمله به سیستم از جمله آسیب دیدن خطوط برق از سوی خرابکاران و مخالفان دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور این کشور نسبت دادند.

مشخص نشد آیا این قطعی روی فعالیت صنعت نفت ونزوئلا هم تاثیری گذاشته است. به گفته منابع آگاه، پالایشگاه اِل پالیتو و ایستگاه یاگوآ موفق شدند با استفاده از ژنراتورهای برق کمکی به فعالیت ادامه دهند.

بر اساس گزارش رویترز، منتقدان دولت و تحلیلگران می گویند مشکلات برق ونزوئلا در اواخر سال ۲۰۰۹ پس از سالها عدم سرمایه گذاری و سوءمدیریت آغاز شد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...