نسخه چاپی

فعالیت BBC انگلیسی در ایران

سرپرست اداره‌كل رسانه‌های خارجی با اشاره به پاسخگویی روسای قوای مجریه و مقننه به پرسش‌های خبرنگاران خارجی، از بی‌پاسخ ماندن درخواست رسانه‌های خارجی برای مصاحبه با رئیس قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش نما، محمدناصر حقیقت، سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مهر، درباره حضور رسانه‌های خارجی در ایران برای پوشش مراسم‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

تدارک حضور خبرنگاران خارجی برای پوشش راهپیمایی 22 بهمن

این مقام مسئول در معاونت امور مطبوعاتی ارشاد گفت: برای حضور رسانه‌های خارجی در مراسم‌های دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن، هماهنگی‌هایی را با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که متولی اصلی برنامه‌های جشن بزرگداشت پیروزی انقلاب هستند، داریم.

وی افزود: سعی بر این است که خبرنگاران خارجی چه افراد مقیم ایران و چه غیرمقیم که در این ایام به کشور ما سفر می‌کنند، در مراسم‌های دهه فجر و به خصوص راهپیمایی 22 بهمن حضور داشته باشند.

اولویت‌گذاری رسانه‌ای برای پوشش انتخابات ریاست جمهوری 92

سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برنامه این اداره‌کل برای حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی جهت پوشش انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 92 نیز گفت: انتخابات ما برای رسانه‌های خارجی مهم است به ویژه انتخابات ریاست جمهوری و قطعاً خبرنگاران آنها در این رویداد شرکت می‌کنند.

حقیقت اضافه کرد: آنها متقاضی سفر به کشور ما می‌شوند و ما هم سیاستگذاری می‌کنیم که چه تعداد خبرنگار، از چه کشورهایی و با چه اولویت‌هایی به ایران بیایند.

این مقام مسئول در معاونت مطبوعاتی افزود: قطعاً رسانه‌های کشورهای اسلامی و رسانه‌های معتبر بین‌المللی که بتوانند حضور مردم را در انتخابات خوب پوشش بدهند، جزو اولویت‌های ما هستند.


499529_orig.jpg


 نحوه هماهنگی مصاحبه رسانه‌های خارجی با روسای قوا

سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی همچنین از درخواست چند رسانه خارجی برای مصاحبه با روسای قوای مجریه و مقننه خبر داد و گفت: معمولاً این درخواست‌ها به وزارت امور خارجه و یا دفتر رئیس جمهور و رئیس مجلس می‌رود، اما این نهادها معمولاً نظر اداره‌کل رسانه‌های خارجی را جویا می‌شوند و ما هم در مورد آن رسانه یا خبرنگار آن بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و نظر نهایی را اعلام می‌کنیم.

بی‌پاسخ ماندن درخواست رسانه‌های خارجی برای مصاحبه با رئیس قوه قضائیه

حقیقت همچنین ضمن اشاره به پاسخگویی رئیس جمهور و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی به پرسش‌های خبرنگاران خارجی در نشست‌های خبری و دیدارهای مختلف، از بی‌پاسخ ماندن درخواست رسانه‌های خارجی برای مصاحبه با رئیس قوه قضائیه خبر داد.

حکم دادگاه «رویترز» هنوز به ما اعلام نشده است

سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد در مورد آخرین وضعیت پرونده دفتر خبرگزاری رویترز در تهران نیز یادآور شد: ظاهراً دادگاه حکمی در این باره صادر کرده و به اطلاع نماینده رویترز در تهران هم رسیده است اما به صورت رسمی چیزی به وزارت ارشاد ابلاغ نشده است.

تقاضایی برای فعالیت شبکه‌های «العربیه» و «بی بی سی فارسی» در ایران دریافت نکرده‌ایم

این مقام مسئول در معاونت مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا شبکه «العربیه» و «بی بی سی فارسی» درخواستی برای فعالیت در ایران داده‌اند یا خیر، گفت: تقاضایی برای فعالیت مجدد این شبکه‌ها در ایران دریافت نکرده‌ایم.

سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد در پایان تاکید کرد: البته قسمت انگلیسی بی بی سی در ایران فعالیت دارد و اساساً ارتباطی با بی بی سی فارسی ندارد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...