نسخه چاپی

مامور شدن ۴ وزیر كابینه برای تحقق سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از اقتصاد كشور

مامور شدن ? وزير کابينه براي تحقق سهم ?? درصدي اقتصاد ديجيتال از اقتصاد کشور

وزیر ارتباطات با بیان این كه برنامه مفصلی درخصوص اقتصاد دیجیتال داریم گفت در این زمینه ۴ نفر از وزرا ماموریت پیدا كرده اند تا هر مانعی كه برای توسعه اقتصاد دیجیتال وجود دارد برطرف شود تا سهم آن در اقتصاد به ۱۰ درصد برسد.

به گزارش نما ، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در اولین نشست خبری با رسانه‌ها امروز صبح در خصوص شبکه ملی اطلاعات، به برنامه‌ریزی منظم در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت همه‌ باید در این زمینه پای کار بیایند تا اهداف این طرح تحقق پیدا بکند. برای مثال وزارت نیرو و شهرداری‌ها حتما باید پای این کار بیایند تا این اتفاق محقق شود.

زارع پور معتقد است اگر همکاری‌ها محقق شود و این پروژه به اهداف نسبی خود برسد، مشکل سرعت به کلی حل خواهد شد. همچنین وی در راستای انجام این موارد افزود که باید بار از روی شبکه موبایل برداشته شود و این بال دوم توسعه شبکه مذکور خواهد بود.

وی افزود خواسته بعدی وزارت ارتباطات ورود کردن به زمینه‌سازی بوجود آمدن انواع سرویس‌های مختلف و پرسرعت است که به مردم ارائه شود. در راستای این حرکت با توسعه شبکه ملی اطلاعات ارائه سرویس‌های خدماتی مختلف به مردم هدف بعدی وزارت خانه است.

وی گفت در بخش خدمات دولت الکترونیک پنجره واحد این خدمات پیش‌بینی شده است.

به گفته وزیر ارتباطات، اگر مردم 24 ساعته امکان دسترسی به خدمات و حل مشکلاتشان داشته باشند، این موضوع تحقق دولت الکترونیک است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد که تا پایان سال 1401 پنجره واحد خدمات و پلتفرم‌های جدیدی را در این زمینه خواهیم داشت. زارع‌پور اطلاع داد که ساز و کار جدیدی در وزارت ارتباطات پیش‌بینی شده است و همه‌ی کاکنان پای کار می‌آیند.

وی اذعان داشت که وزارت ارتباطات برنامه کاملا مفصلی درخصوص اقتصاد دیجیتال دارد و در این راستا یک کارگروه ویژه در این زمینه شکل می‌گیرد. وی افزود که در این زمینه 4 نفر از وزرا ماموریت پیدا کرده اند تا هر مانعی که برای توسعه اقتصاد دیجیتال وجود دارد برطرف شود تا سهم آن به 10 درصد برسد.

وزیر ارتباطات در خصوص حملات اخیر سایبری اظهار داشت که تامین امنیت زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی مسئله جدی است و از آنجایی که هزینه کمتر نسبت به درگیری فیزیکی دارد بسیار مورد توجه است. اما در رابطه با گزارشات هفتگی که از حملات سایبری به گوش می‌رسد، حملات مختلفی دارد صورت می‌گیرد و بعضی از این حملات و مبدا آن‌ها شناخته شده و مشخص است و به اطلاع نهادهای نظارتی می‌رسد. اما دستگاه‌ها درکنار ایجاد پلتفرم‌های متفاوت خود در زمینه ارتباطات باید امنیت را بسیار جدی بگیرند.

وزیر ارتباطات در رابطه با طرح صیانت گفت نظر خود را در کمیته این طرح بیان میکنم و همچون کشورهای دیگر موافق فعالیت پلتفرم‌های خارجی با رعایت و پذیرفتن قوانین جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وزیر ارتباطات در زمینه حوزه فضایی گفت تمرکزمان این است به قطب پرتاب به لایهLEO (زیر 2 هزار کیلومتر) تبدیل شویم و به همین دلیل بودجه‌ فضایی‌مان امسال 5 برابر شده است.

ایلنا 

۱۴۰۰/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...