نسخه چاپی

مهمترین عامل مرگ نظامیان صهیونیست

جنبش موسوم به «آزادی اطلاعات» اسرائیل اخیرا گزارشی را منتشر كرده و در آن با استناد به آمارهای رسمی، خودكشی را مهمترین عامل مرگ نظامیان اسرائیلی دانسته است.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: گزارشی که اخیرا از سوی جنبش موسوم به آزادی اطلاعات در اسرائیل منتشر شده، نشان می‌دهد خودکشی مهمترین عامل مرگ نیروهای نظامی ارتش اسرائیل است.

این گزارش که بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط سازمان‌های ناظر رژیم‌صهیونیستی و ارتش اسرائیل تنظیم شده، نشان می‌دهد خودکشی عامل 37درصد از موارد مرگ سربازان ارتش اسرائیل در سال 2011 بوده است. در آن سال 21 سرباز اسرائیلی خودکشی کردند و در مقابل 15 نفر در سوانح جاده‌ای، 12 نفر به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف، 6 نفر در سوانح مختلف غیرجاده‌ای و 2 نفر نیز در جریان درگیری‌های نظامی کشته شده‌اند.

هفته گذشته ارتش اسرائیل آماری منتشر کرد که نشان می‌دهد در سال 2012 نیز 14 سرباز اسرائیل دست به خودکشی زده‌اند.

جنبش آزادی اطلاعات همچنین اعلام کرده است که 67درصد از سربازانی که بین سال‌های 2009 تا 2011 خودکشی کرده‌اند، سابقه ناراحتی روانی نداشته‌اند و این نشان می‌دهد دوران خدمت سربازی آن‌ها عامل مهمی در اقدام آن‌ها به خودکشی بوده است. تنها 28درصد از سربازان خودکشی‌کرده در سال‌های 2007 تا 2011 حداقل یکبار توسط روانپزشک‌های ارتش مورد معاینه قرار گرفته بوده‌اند.

ارتش اسرائیل در گزارشی که هفته گذشته منتشر کرد، رسما از خودکشی 237 سرباز اسرائیل در یک دهه گذشته پرده برداشت.

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...