نسخه چاپی

تولید ماهیانه حداقل ۹۰ هزار تن تخم مرغ

توليد ماهيانه حداقل ?? هزار تن تخم مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: با افزایش تولید و واردات تخم مرغ از تركیه، قیمت هر كیلو تخم مرغ به كمتر از نرخ مصوب در بازار رسیده است.

به گزارش نما ،ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۷ هزار و ۲۰۰ تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان است که با نرخ مصوب خود یک هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف دارد.

او افزایش تولید و واردات تخم مرغ از ترکیه را علت اصلی کاهش قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه ۹ تا ۱۰ میلیون مرغ تولک رفته بودند، هم اکنون مشکلی در بحث تولید تخم مرغ نداریم.

نبی پور ادامه داد: روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف ۱۱ کیلو تخم مرغ، با مازاد تولید روبه‌رو هستیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: وقتی دولت با ارز ترجیحی تخم مرغ وارد می‌کند، بنابراین این موضوع ناخودآگاه منجر به کاهش قیمت می‌شود.

به گفته او، علی رغم عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب، پشتیبانی اقدام به خرید مازاد از تولیدکنندگان نکرده است، در حالی که با افزایش قیمت به امر تنظیم بازار ورود می‌کنند.

این مقام مسئول تولید ماهیانه تخم مرغ را حداقل ۹۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: بنابر آمار حداکثر ۸۲ تا ۸۳ هزار تن تخم مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد که با این وجود دولت باید به فکر صادرات باشد، در غیر این صورت مرغداران رغبتی به تولید ندارند و در نهایت مرغ‌های تولیدی را روانه کشتارگاه می‌کنند.

به گفته او، با توجه به گرانی سایر محصولات پروتئینی و کاهش قدرت خرید برآوردها حاکی از آن است که مصرف تخم مرغ نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

نبی پور در خصوص وضعیت تامین نهاده‌های دامی گفت: با توجه به تاخیر توزیع ذرت به مرغدار، قیمت مصوب با نرخ بازار حداقل ۵ هزار تومان فاصله دارد، اما در خصوص کنجاله سویا عرضه بهتر است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار درباره تاثیر عرضه اینترنتی تخم مرغ بر بازار گفت: با توجه به ضرر سنگین سازمان تعاون روستایی مبنی بر فروش اینترنتی بعید است که این طرح ادامه یابد.

۱۴۰۰/۹/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...