نسخه چاپی

كاغذ از امتحانات پیام نور زنجان حذف شد

معاون دانشگاه پیام‎نور استان زنجان گفت: برای نخستین‌بار در دانشگاه پیام‎نور این استان كاغذ از آزمون دانشجویان حذف می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سیدسعید صفوی با بیان اینکه یک میلیون و هزار دانشجو در بیش از 500 مرکز دانشگاهی پیام نور در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: در هر ترم 6.5 میلیون آزمون در واحدهای پیام نور برگزار می‌شود و هر آزمون نیز دارای برگ سوال و پاسخنامه و پیش‎نویس است.

وی اظهار کرد: حدود 20 میلیون برگ کاغذ صرف آزمون‎های پایان ترم می‌شود که در مقیاس استانی، استان زنجان با 22 هزار دانشجو حدود 400 هزار برگ برای آزمون هر ترم مصرف می‎کند.

این مقام مسئول متذکر شد: علاوه بر هزینه کاغذ، هزینه‎های چاپ، تکثیر، بسته‎بندی و حمل و نقل نیز به این هزینه‌ها اضافه می‌شد.

صفوی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‎نور از سال گذشته سیاستی اتخاذ کرده تا سیستمی متمرکز را برای آزمون‌های پایان ترم ایجاد کند که باعث حذف قرنطینه‎های 30 روزه کارشناسان در استان‌ها شد.

وی ادامه داد: در این سیستم واسطه بین بانک سوال در سازمان مرکزی و دانشجویان مرکز و واحدها حذف شد، به نحوی که در شیوه جدید سوالات هر آزمون 3 ساعت قبل از شروع امتحان از طریق سیستم‎های رمزدار به مراکز و واحدهای دانشگاهی ارسال می‌شود.

معاون دانشگاه پیام‎نور استان زنجان ابراز کرد: قبل از این سوالات سازمان مرکزی در قالب سی‌دی و به صورت هفته‎ای به استان‌ها تحویل و در قرنطینه‎‌ها تولید می‌شد و به مرکز و واحدهای دانشگاهی تحویل داده می‌شد که با توجه به طولانی بودن پروسه زمانی هزینه‎های زیادی را نیز در برداشت.

صفوی افزود: علاوه بر سیستم متمرکز که از سال گذشته اجرا شده است، امسال با توجه به پیشرفت آزمون پایان ترم بدون کاغذ در دست اجرا است که به صورت آزمایشی در برخی از درس‎ها و در مرکز زنجان و ابهر این شیوه اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: بعد از رفع نواقص نهایی این طرح، از ترم‎های آینده در همه درس‎ها این شیوه امتحانی اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این روش آزمون‎، هر دانشجو در سر جلسه امتحان، پشت سیستم کامپیوتر امتحان خواهد داد و بلافاصله می‎تواند از نتیجه آزمون خود نیز مطلع شود.

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...