نسخه چاپی

فوران مجدد آتش‌فشان در اندونزی و هشدار به مردم

فوران مجدد آتش‌فشان در اندونزي و هشدار به مردم

آتشفشان "سمیرو" Semeru اندونزی اوایل وقت یكشنبه فوران كرد و ستونی از خاكستر به ارتفاع دو كیلومتر به هوا پرتاب كرد كه متعاقب این حادثه مقامات از مردم هشدار دادند كه از تیررس مواد آتشفشان دور بمانند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبری آسیا سنگاپور، پیش از این در ماه جاری نیز فوران آتشفشان سمیرو بلندترین کوه "جاوه" موجب کشته شدن ۴۶ نفر و مفقود شدن چندین نفر شده بود و هزاران نفر نیز آواره شدند و علاوه بر آن خانه ها و املاک زیادی را همانند سیل در خود فرو برد..

بنا بر اعلام مرکز آتشفشان شناسی کاهش خطرات زمین‌لرزه‌ای اندونزی، فوران اوایل صبح یکشنبه این آتشفشان منجر به ابرهای غلیظ سفید و خاکستری شد. این آژانس به ساکنان مناطق نزدیک هشدار داد که تا شعاع ۵ کیلومتری از مرکز فوران آتشفشان هیچ فعالیتی نداشته باشند و به علت خطر جریان مواد مذاب از کنار رودخانه ۵۰۰ متر فاصله بگیرند.

این سازمان همچنین به مردم گفت که تا فاصله ۱۳ کیلومتری در جنوب شرقی از مرکز منطقه فوران فعالیتی نداشته باشند. اندونزی با داشتن ۱۴۲ آتشفشان دارای بیشترین جمعیت مردم ساکن در نزدیکی آتشفشان است که از جمله ۸.۶ میلیون نفر در فاصله ۱۰ کیلومتری از آتشفشان زندگی می‌کنند. 

این دهانه آتشفشانی در منطقه پرونوجیوو در روستای لوماجانگ در شرق جاوای اندونزی قرار دارد.

این روستا تخلیه شده است اما مقامات هشدار داده اند با توجه به انفجارهای شدید آتی در دهانه ، مردم محلی حتی به این روستا نزدیک هم نشوند.

اکثر قربانیان این حادثه به دلیل ماندن زیر خاکسترهای فوران شده از این دهانه جان خود را از دست داده اند. برخی از این قربانیان به این دلیل جان خود را از دست دادند که برای تماشای فوران نزدیک منطقه پرونوجیوو شده بودند تا همه چیز را از نزدیک ببیند اما ناگهان حجم زیادی ازخاکستر بر سر آنها ریخت و خفه شان کرد.

ایرنا 

۱۴۰۰/۹/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...