نسخه چاپی

نرخ نسخه‌نویسی الكترونیكی در آذربایجان بالاتر از متوسط كشوری است

نرخ نسخه‌نويسي الکترونيکي در آذربايجان بالاتر از متوسط کشوري است

مدیركل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی نسخه‌نویسی الكترونیكی را یكی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دولت و مجلس اعلام كرد و گفت: میانگین استفاده از نسخه نویسی تمام الكترونیك در كشور ۷۶ درصد است كه این رقم در استان ما به ۹۰ درصد می‌رسد.

به گزارش نما ،وحید مجیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک به مدت سه سال افزود: از اول دی ماه نسخ کاغذی حذف می‌شود.

وی با اشاره به اجرای سه ساله این طرح در کرمان و رفع نواقصات آن، گفت: از اسفند ۹۷ این طرح در آذربایجان شرقی نیز اجرا شده و نواقص آن با نقطه نظر گروه‌های مختلف رفع شده و به یک بلوغ کامل‌ رسیده است.  

مجیدی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک در اول آذر ماه ۷۶ درصد بود که هم اکنون به ۹۰ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد:  تلاش می کنیم تا چند روز آینده این رقم را به ۹۷ درصد ارتقا دهیم. 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها با ارایه کدملی می‌توان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شد و نیازی به دفترچه کاغذی نیست، افزود: در ۲۷ روز آذر ماه ۱۹۰ هزار نسخه الکترونیک به این سازمان ارسال شده است که فقط ۲ هزار نسخه نیمه الکترونیک بود.

مجیدی با تاکید بر اینکه بستر لازم برای نسخ تمام الکترونیکی از طریق آموزش فراهم‌شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با  ۲ هزار و ۵۸۰ موسسه طرف قرارداد هستیم که برای آنها بیش از ۱۰ هزار ساعت آموزش ارائه شده است. 

وی با بیان اینکه در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوان بودن جمعیت و افزایش زاد و ولد خدمات درمان ناباروری نیز از اول امسال تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است، افزود: تمام خدمات ناباروری از جمله کشت تخمک، میکرواینجکشن در تعهد بیمه است. 

مجیدی ادامه داد: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت در استان وجود دارد که اگر حدود یک دهم جمعیت بیمه شدگان نابارور باشد، رقمی در حدود ۲۰ هزار فرد می شود. 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی سقف تعهد خدمات ناباروری را ۵۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با بیمارستان‌های الزهرا، طالقانی، شمس و ولیعصر طرف قرارداد هستیم و طبق تعرفه تعیین شده به بیمه شدگان ارائه خدمات دهند. 

مجیدی تعداد بیماران خاص تحت پوشش را چهار هزار نفر اعم از تالاسمی، ام اس پیوند کلیه، دیالیزی ذکر کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه پرداخت شده است. 

ایرنا 

۱۴۰۰/۹/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...