نسخه چاپی

افزایش تعاملات دوجانبه تهران و مسقط

عکس خبري -افزايش تعاملات دوجانبه تهران و مسقط

وزیر امور خارجه عمان در دیدار رئیس مركز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه ایران بر افزایش تعاملات دوجانبه تهران و مسقط تأكید و از روابط حسنه ۲ كشور ابراز خرسندی كرد

به گزارش نما به نقل از فارس، هادی سلیمان‌پور رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان که بنا به دعوت مرکز دیپلماسی وزارت امور خارجه سلطنت عمان به مسقط سفر کرده با «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سلیمان‌پور با اشاره به تحولات نظام بین‌الملل و تاثیرات آن بر اوضاع منطقه و تشریح اجمالی ویژگی‌های دوران گذر از نظام بین‌المللی، ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای و منطقه‌گرایی را راهکار مناسب این دوره قلمداد کرد و بر لزوم تعمیق و گسترش ارتباطات دانشگاهی، مراکز فکر و اندیشه و کارشناسان منطقه در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل تاکید کرد.

وی همچنین خواستار همکاری بین‌المللی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان با مرکز دیپلماسی وزارت خارجه سلطنت عمان شد.

وزیر خارجه عمان نیز ضمن استقبال از افزایش تعاملات دوجانبه و ابراز خرسندی از روابط حسنه دو کشور اعلام کرد که سیاست عمان بر اصول صداقت و عدالت برای همه مبتنی بوده و تهیه یک نقشه راه برای همکاری منطقه‌ای در دوران گذر نظام بین‌الملل ضروری است.

در این ملاقات علی‌اکبر سیبویه سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان نیز حضور داشت

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...