نسخه چاپی

شكستن ركورد ترافیك تهران در سال ۱۴۰۰/ شكل‌گیری ترافیك ۱۷۰۱ كیلومتری در روز شنبه

عکس خبري -شکستن رکورد ترافيک تهران در سال ????/ شکل‌گيري ترافيک ???? کيلومتري در روز شنبه

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به شكستن ركورد ترافیك تهران در سال جاری، گفت: ۲۷ آذرماه با یك‌هزار و ۷۰۱ كیلومتر مربع پرترافیك‌ترین روز سال را شاهد بودیم.

به گزارش نما، سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور با اشاره به شکستن رکورد ترافیک تهران در روز شنبه، در این رابطه اظهار کرد: حجم و طول ترافیک در تهران در صبح، عصر و شب متفاوت است و این موضوع در روزهای بارانی و عادی با یکدیگر فرق می‌کند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در شهر تهران طول ترافیکی صبحگاهی در یک روز عادی ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر و طول ترافیکی عصرگاهی ۲۳۰ تا ۲۶۰ کیلومتر است.

وی با اشاره به زمان پیک ترافیک در تهران، گفت: ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۸:۳۰ زمان اوج ترافیک تهران و شروع و خاتمه ترافیک در یک روز عادی از ساعت ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ شب است.

این مقام انتظامی بیان کرد: ترافیک در روزهای عادی در محورهای شرقی مانند بزرگراه شهید بابایی و شهید زین‌الدین از ساعت ۶ صبح، در محورهای جنوبی مانند بزرگراه امام علی(ع) و بزرگراه نواب در مسیر جنوب به شمال ترافیک از ساعت ۰۵:۵۰ و در محورهای شمالی مانند محدوده خیابان شریعتی و ولیعصر(عج) و محدوده شمالی مانند بزرگراه شهید چمران و مدرس و محدوده ارتش از ساعت ۰۷:۰۰ صبح آغاز می‌شود.

موسوی‌پور به عدد مساحت کل ترافیک تهران در یک روز عادی اشاره و عنوان کرد: این عدد از یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع تا یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع شروع می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: شکل‌گیری و تراکم ترافیک در یک روز بارانی در غرب تهران و در آزادراه کرج ـ تهران از ساعت ۰۵:۱۵ و تقریباً ۱۵ دقیقه زودتر و در محورهای شرقی مانند بزرگراه شهید بابایی و زین‌الدین حدود ساعت ۰۵:۵۰ و ۱۰ دقیقه زودتر شروع می‌شود.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در روزهای بارانی ترافیک در محورهای جنوبی در مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) و جنوب به شمال نواب از ساعت ۰۵:۴۰ صبح و در محورهای شمالی از ساعت ۰۷:۰۰ صبح آغاز می‌شود و با روزهای عادی فرقی ندارد.

وی متذکر شد: طول ترافیک صبحگاهی در یک روز بارانی مانند روز شنبه بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ کیلومتر و در روز عادی ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر است.

به گفته موسوی‌پور، طول ترافیک عصرگاهی در یک روز بارانی از ۲۹۰ تا ۳۵۰ کیلومتر و در روز عادی ۲۳۰ تا ۲۶۰ کلیومتر است.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: زمان پیک و اوج ترافیک در روزهای بارانی نیم ساعت بیشتر است یعنی ساعت ۰۸:۰۰ صبح و ۱۸:۴۵ اوج بار ترافیکی، شروع ترافیک ۰۵:۴۵ صبح و خاتمه آن ۲۲:۳۰ است یعنی به عبارتی دقیقاً یک ساعت و پانزده دقیقه شروع و خاتمه افزایش پیدا می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مساحت کل ترافیک در یک روز بارانی از یک‌هزار و ۳۰۰ تا یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع است، اظهار کرد: نتیجه‌گیری که می‌توان از این عدد و ارقام داشت این است که تقریباً بار ترافیک صبحگاهی در یک روز بارانی نیم ساعت زودتر شروع شده و بین روز بار ترافیکی پیوسته‌ای داریم.

وی عنوان کرد: در زمانی بارش نزولات آسمانی، ۳۵ تا ۶۰ درصد بار ترافیکی در سطح معابر شهر تهران افزایش پیدا می‌کند و در تاریخ ۲۷ آذر ماه جاری با یک‌هزار و ۷۰۱ کیلومتر مربع پرترافیک‌ترین روز سال را شاهد بودیم.

موسوی‌پور درباره ترافیک و تراکم آن در روزهای بارانی، تصریح کرد: در مواقع مذکور سفرهایی که با موتورسیکلت انجام می‌شد با خودروها و وسایل‌نقلیه شخصی انجام می‌شود و تعداد زیادی از شهروندان که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردند از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین استفاده می‌کنند که همین امر باعث افزایش تراک و ترافیک می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: برای کاهش ترافیک در روزهای بارانی نیاز است که سفرهای غیرضروری کاهش پیدا کند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...