نسخه چاپی

شكست طرح محور عربی غربی در القای اختلاف میان ایران و یمن

عکس خبري -شکست طرح محور عربي غربي در القاي اختلاف ميان ايران و يمن

جنگ یمن كه از سوی عربستان كلید زده شد، باعث شد تا ایران در كنار مردم مظلوم یمن قرار بگیرد.

به گزارش نما، سفیر ایران در یمن به شهادت رسید؛ «حسن ایرلو» که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام عربستان سعودی در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری او، سحرگاه سه شنبه به شهادت رسید.

ایران و یمن از زمان انقلاب در این کشور روابط عمیقی پیدا کردند.

جنگ علیه یمن که از سوی عربستان سعودی آغاز شد، باعث شد تا ایران از مردم مظلوم یمن حمایت کند.
ایران از همان ابتدای جنگ علیه یمن در کنار مردم مظلوم این کشور قرار گرفت و تلاش‌های زیادی کرد که از درد و رنج آن‌ها کاسته شود، اما عربستان سعودی که با چراغ سبز آمریکا به یمن حمله نظامی کرد، در پی اشغال کامل این کشور بود.

ایران دولت انقلابی یمن را که با حضور انصارالله شکل گرفته است به رسمیت می‌شناسد و در این کشور سفیر تعیین کرده است.

با وجودی که یمن هر روز زیر بمباران شدید ائتلاف سعدی قرار دارد با این وجود سفارت ایران در صنعا فعال است.

با این وجود پس از اعلام بیماری شهید «حسن ایرلو»، سفیر فقید ایران در یمن، رسانه‌های عربی و غربی تلاش کردند علت درخواست بازگشت او را به ایران بروز اختلافات عمیق! میان ایران و انصارالله معرفی کنند.

مقام‎های انصارالله یمن سریعاً ادعای وجود اختلاف با ایران را تکذیب و تاکید کردند که سفیر ایران به خاطر ابتلا به کرونا باید به ایران بازگردانده شود.

درخواست انتقال سفیر ایران از سوی انصارالله به سعودی‌ها اعلام می‌شود، اما آن‌ها همکاری نمی‌کنند تا این که زمان از دست می‌رود و شرایط بیماری شهید ایرلو که جانباز شیمیایی نیز بود، وخیم می‎شود و در شرایط نامناسبی به ایران انتقال پیدا می‌کند.

با این وجود تیم رسانه‌ای غربی عربی سعی داشت تا از این ماجرا میان ایران و یمن اختلاف ایجاد کند که از سوی مقام‎های دو کشور این ادعاها تکذیب شد.

انصارالله یمن که از بدنه مردم این کشور تشکیل شده همانند حزب الله لبنان است که در کشور خود حتی از حمایت مسیحیان نیز برخوردار است.

انصارالله در جبهه مقاومت قرار دارد و ایران نیز از حامیان جبهه مقاومت است.

قطعاً اگر از ابتدا و پیش از جنگ عربستان سعودی علیه یمن، به مردم مظلوم این کشور کمک شده بود، انصارالله یمن همانند حزب الله از یک قدرت نظامی بازدارنده برخوردار می‌گشت که عربستان سعودی جرأت حمله نظامی به این کشور را به خود ندهد.

حزب الله لبنان که در خط مقدم جبهه مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی قرار دارد، عامل اصلی بازدارنده مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی است.

حزب الله توانسته در طول سال‌ها قدرت نظامی به ویژه قدرت موشکی خود را افزایش دهد که باعث نگرانی صهیونیست‌ها شده است.

اگر حزب الله نبود، رژیم صهیونیستی سال‌ها پیش لبنان را اشغال کرده بود.

روابط ایران و انصارالله عمیق و راهبردی است؛ این روابط با فتنه گری‌ها و اختلاف افکنی‌هایی که از سوی رژیم‌های عربی القاء میشود نمی‌تواند بر روی روابط دو کشور تأثیر منفی بگذارد.

بیماری سفیر ایران و اقدام برای بازگرداندن وی به ایران تنها برای درمان صورت گرفته بود.

بیش از ۶ سال است که یمن تحت حملات نظامی سعودی است و عربستان نتوانسته در این مسئله به پیروزی برسد و حتی شکست رژیم سعودی در جنگ علیه یمن نزدیک است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...