نسخه چاپی

ورود شمار بیشتری از نظامیان آمریكایی به پایگاه «حریر» در اربیل

عکس خبري -ورود شمار بيشتري از نظاميان آمريکايي به پايگاه «حرير» در اربيل

مقامات عراقی روز سه شنبه اعلام كردند كه نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی، پایگاه هوایی حریر در استان اربیل در اقلیم كردستان را تخلیه كرده اند.

به گزارش نمابه نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، مقامات عراقی روز سه شنبه اعلام کردند که نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی، پایگاه هوایی حریر در استان اربیل در اقلیم کردستان را تخلیه کرده‌اند.
این خبر را خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از سرلشگر تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد.

الخفاجی تاکید کرد: در این پایگاه در حال حاضر هیچ نیروی رزمی متعلق به ائتلاف بین المللی وجود ندارد. وی بیان داشت که خروج نیروها از عراق بدون مشکل بوده است.
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با اشاره به اینکه این نیروها خروج خود از عراق را تا پایان سال جاری میلادی تکمیل می‌کنند تاکید کرد: تنها تعدادی مستشار باقی خواهند ماند که مأموریت آنها ارائه مشاوره در زمینه مبارزه با تروریسم است. وی بیان داشت که این مستشاران در پایگاه‌های عین الاسد و حریر مستقر خواهند شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش از این اعلام کرد که نیروهای رزمی آمریکایی خروج خود از پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار را تکمیل کرده‌اند.

بر اساس توافق عراق و آمریکا در گفت‌وگوهای راهبردی، همه نیروهای رزمی خارجی تا ۳۱ دسامبر جاری باید خاک عراق را ترک کنند.

این در حالی است که چندی قبل، ژنرال کنت مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام»، بدون اشاره به مدت زمان ادامه حضور نیروهای کشورش در عراق گفت: ۲۵۰۰ نظامی آمریکا علی‌رغم تغییر وضعیت آنها به سِمَت نقش غیرجنگی (مستشاری) برای یک مدت زمان پیش بینی شده در عراق باقی خواهند ماند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...