نسخه چاپی

استراتژی مورد نظر ندسا از نظر تنگسیری

جانشین فرمانده ندسا گفت: راهبرد و استراتژی دریاپایه در نیروی دریایی سپاه به یك ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار علیرضا تنگسیری عصر دوشنبه در همایش هادیان سیاسی نیروی دریایی سپاه که در جزیره بوموسی برگزار شد با بیان اهمیت منطقه خلیج فارس در ابعاد مختلف ژئوپلتیکی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، خاطر نشان کرد: مسابقه و رقابت بعضا خونین و توأم با لشکرکشی کشورهای استعمارگر و سلطه گر دنیا برای تسلط بر منابع و موقعیت استراتژیک خلیج فارس منحصر و محدود به دوران معاصر ما نبوده و نیست بلکه به گواهی تاریخ از سالهای دور تا کنون، این رقابت و سلطه جویی وجود داشته و این یکی از وجوه اهمیت این منطقه از جهان است.

وی در تشریح ابعاد اهمیت جغرافیایی و اقتصادی منطقه خلیج فارس افزود: خلیج فارس 251 هزار کیلومتر مربع مساحت و 989 کیلومتر طول دارد که ایران بیشترین ساحل را در این منطقه دارد؛ 56 کیلومتر کمترین عرض خلیج فارس در تنگه هرمز است و بیشترین عمق آن 90 متر و متوسط عمق 50 متر است و همین منطقه، دو سوم ذخایر شناخته شده نفت و 35 درصد از ذخایر گاز را در خود جای داده است.

سردار تنگسیری با بیان ظرفیت استراتژیک دریا در پیشرفت، توسعه و توان دفاعی کشور، بیان کرد: امروز تبیین و تغییر رویکرد به سمت راهبرد و استراتژی دریاپایه به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر به بندرعباس که فرمودند؛ "دریا برای یک کشور، یک فرصت بزرگ برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است. فواید دریا برای یک کشور و یک ملت، فواید راهبردی است؛ فواید بزرگ و کلان است"، خاطر نشان کرد: بی تردید بزرگترین و مهم ترین انبار انرژی جهان منطقه خلیج فارس است و از سوی دیگر مهم‌ترین منابع درآمدی و ذخایر انرژی کشور ما نیز در دریا و باریکه نزدیک به حوزه دریایی قرار دارد و دکترین نظامی دشمن ما نیز دریاپایه است و لذا همه این عوامل ایجاب می‌کند که تفکر دریایی در سطوح مختلف مورد توجه قرار گیرد.

دشمن حمله به سه رکن از ارکان نظام را به یک استراتژی تبدیل کرده است

سردار محمد حسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه بود که تحلیل جامعی از رویکرد جریانات مختلف سیاسی نسبت به مسائل جاری کشور و رخدادهای مهم پیش رو ارائه داد.

سردار سپهر به استراتژی تهاجمی دشمن در حمله به ارکان نظام اشاره کرد و گفت: دشمن از مقطع پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، حمله به سه رکن از ارکان نظام را به یک استراتژی تبدیل کرده و به اشکال مختلف و با بهره گیری از تاکتیک های گوناگون، این استراتژی تهاجمی را استمرار بخشیده است.

وی افزود: این سه رکن عبارت است از شریعت، رهبری و مردم.

سپهر گفت: طی این سالها، هر اقدامی که موجبات تقویت ولایت و رهبری و پیاده سازی شریعت و اتحاد میان مردم را در پی داشته، استکبار با تمام قوا به این اقدامات هجوم برده است.

وی افزود: اگر این میدان به درستی درک شود و عمق هدف و منظور دشمن فهمیده شود و بصیرت لازم ایجاد شود، فضای عملیاتی دشمن به شدت تنگ خواهد شد و تلاش های دشمن بیش از پیش ناکام خواهد ماند.

همایش تخصصی مسئولان و مدیران نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه و کارشناسان و هادیان سیاسی این نیرو تا روز چهارشنبه با ادامه سلسله مباحث تخصصی در کمیسیون ها و کمیته های پیش بینی شده در جزیره بوموسی پیگیری می شود.

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...