نسخه چاپی

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با نما:

وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تهیه كند/ شورای نگهبان ایراد نمی‌گیرد

عکس خبري -وزارت آموزش و پرورش هرچه سريعتر آيين‌نامه رتبه‌بندي معلمان را تهيه کند/ شوراي نگهبان ايراد نمي‌گيرد

عضو كمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تاكید بر این نكته كه احتمالا شورای نگهبان ایرادی بر لایحه رتبه بندی معلمان نخواهد داشت، گفت:آنچه كه در نظام رتبه‌بندی معلمان مهم است این است كه وزارت آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تهیه كند.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی نما، با بیان اینکه فلسفه اصلی لایحه رتبه‌بندی معلمان ارتقای شأن و منزلت فرهنگیان بوده است، گفت: در کنار این مسئله بالاخره باید موضوع معیشت معلمان هم برطرف می‌شد بنابراین این لایحه آغاز راه ما برای توجه به جایگاه آموزش و پرورش و فرهنگیان است و امید داریم دولت سیزدهم به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک خانواده ۵۰ میلیون نفری است و ۱۹ میلیون دانش آموز دارد، اظهار داشت: در این بستر حدود ۷۰۰ هزار معلم فعال هستند و امکانات و بودجه‌های فعلی برای مدیریت این شرایط ناچیز است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به هرگونه ایراد به این لایحه توسط شورای نگهبان تأکید کرد: به دلیل اینکه این موضوع در قالب لایحه مطرح شده و بودجه مذکور مورد توافق با دولت قرار گرفته انشالله ایراد بار مالی نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: آنچه که در نظام رتبه‌بندی معلمان مهم است این است که وزارت آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تهیه کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تکمله قانونی که قرار است اجرا شود نیاز به آئین‌نامه دارد که ضروری است وزارت آموزش و پرورش آیین‌نامه مناسبی را برای این لایحه بنویسد و هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کند.

فلاحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رتبه‌بندی معلمان شامل کادر آموزشی هم خواهد شد و یا خیر؟ بیان داشت: نام این لایحه رتبه‌بندی معلمان است لذا اگر معلمی رفته و در قسمت ستادی آموزش و پرورش فعالیت می‌کند یعنی با سمت مدیر و یا مدیرکل، عنوان معلمی دارد شامل این نظام خواهد شد، اما کسی که معلم نیست طبیعتاً این لایحه مشمول آن نخواهد شد.

۱۴۰۰/۱۰/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...