نسخه چاپی

رحمانی: فروش پیام‌های بازرگانی در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است

عکس خبري -رحماني: فروش پيام‌هاي بازرگاني در بودجه ???? بيش از ?? درصد افزايش داشته است

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۱ بدون توجه به نتیجه مذاكرات بسته شده است كه این سیاست برخلاف سیاست دولت سابق است.

به گزارش نما، محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات وین اظهار داشت: ما از مذاکره چیزی غیر از لغو کلیه تحریم‌ها نمی‌خواهیم هر چند که فرض ما بر آن است که طرف غربی زیر بار لغو تحریم‌ها نرود و اعمال فشار تحریمی همچنان ادامه داشته باشد و بر آن اصرار کند؛‌ بعید هم نیست که آنها همچنان به دنبال تحریم ایران و عدم نتیجه مذاکرات باشند ولی ما باید کار خودمان را کنیم و کشور را بدون اعتنا به فشارها و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی اداره کنیم.

** دیپلماسی اقتصادی ایران تنها با ۴ کشور اروپایی نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی تنها در سبد ۴ کشور اروپایی باشد بلکه باید با تمام دنیا ارتباطی متوازن داشته باشیم و ارتباط ویژه‌ای با کشورهای قدرتمند برقرار کنیم.

عباس‌زاده مشکینی گفت: بودجه ۱۴۰۱ بدون توجه به نتیجه مذاکرات بسته شده است که این سیاست برخلاف سیاست دولت حسن روحانی است و نباید زلف اداره کشور را به مذاکرات گره بزنیم که همین موضوع توسط مجلس به دولت گفته شده است لذا ما نظارت خود را اعمال کرده و تلاش می‌کنیم قوه مجریه نگاه خاصی به مذاکرات داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌در چند ماه اخیر فروش نفت و بازگشت ارزهای حاصل صادرات زیاد شده و مبادلات خارجی هم بیش از گذشته شده است؛ مبادلات تجاری ما با کشورهای آسیای میانه در سه ماه اخیر بیش از ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

** عبور ایران از مرحله فشارهای حداکثری و تبدیل تحریم به فرصت

وی گفت:‌ غربی‌ها اعتراف می‌کنند که جمهوری اسلامی از مرحله فشارهای حداکثری عبور کرده است ولی باید این فشارها را به فرصت تبدیل کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست جمهوری اسلامی خنثی‌سازی تحریم‌ها است؛ تحریم‌ها را کسانی که وضع کردند باید لغو کنند اما ما می‌توانیم با مدیریت شرایط و خنثی‌سازی تحریم‌ها طرف‌های غربی، استکباری و دشمنان را پشیمان کنیم و آنها به این احساس برسند که اگر ایران را تحریم کنند در حقیقت خودشان را تحریم کرده‌اند.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به لزوم تعامل با کشورهای دنیا و به غیر از رژیم نامشروع صهیونیستی گفت: ما نسبت به مذاکره ترسی نداریم، با آمریکایی‌ها هم در دولت گذشته و در بالاترین سطح یعنی وزیران خارجه دو کشور مذاکره شد؛ حتی توافقاتی هم صورت گرفت و دو طرف تعهداتی را امضا کردند اما آنها زیر امضای خود زدند.

** فضاسازی رسانه‌ای دشمن علیه مذاکرات برای تاثیر منفی بر تیم ایرانی

وی گفت:‌گروه ۱+۴ باید بداند که جمهوری اسلامی هیچگاه جنگی را آغاز نکرده اما همواره جانانه از منافع ملی و حقوق مردمش دفاع کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست ایران در مذاکرات کاملا روشن است؛‌ برخلاف جنجال‌های حساب شده و مهندسی شده در فضای عمومی و مجازی که علیه افکار عمومی مردم ایران وجود دارد و تعدادی از رسانه‌ها هم در دام آنها افتاده‌اند اما آنها در میز مذاکرات و پشت درب بسته درباره پیشنهادات ایران کار می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که در برجام ما درباره پیشنهادات آنها کار کرده و در میدان آنها بازی می‌کردیم ولی هم اکنون آنها در میدانی که جمهوری اسلامی ترسیم کرده‌اند بازی می‌کنند ضمن اینکه در مذاکرات برجام ما در جایگاه متهم بودیم و آنها ما را محاکمه می‌کردند ولی در مذاکرات اخیر آنها در جایگاه پاسخگویی بوده و ما مدعی هستیم.

عباس‌زاده مشکینی در پایان گفت: غربی‌ها بدون هیچ حساب و کتابی زیر تعهد و امضای ایفای وظایف خود زدند و برای آنکه افکار عمومی از چرایی عدم اجرای این تعهد آنها منحرف شوند سؤالات و موضوعاتی را در فضای مجازی مطرح می‌کنند اما مردم ایران باید هوشیار بوده و سواد رسانه‌ای خود را بالا برده و اسیر بازی‌های رسانه‌ای دشمنان نشوند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...