نسخه چاپی

اولین نشست خبری وزیر آموزش و پرورش آغاز شد

اولين نشست خبري وزير آموزش و پرورش آغاز شد

اولین نشست خبری یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش نما ، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در ساختمان شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: ارکان تعلیم و تربیت در اسناد تحولی آموزش و پرورش به ۴ بخش تقسیم می‌شود که شامل خانواده، حکومت، رسانه و نهاد‌ها و سازمان‌های غیردولتی است؛ یعنی رسانه جایگاه ویژه دارد؛ هر جا رسانه به کمک ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها آمد، آن جامعه ارزشمند یا ضد ارزش می‌شود.


وی با بیان اینکه توقع ما از رسانه نباید فرمایشی باشد، ادامه داد: از رسانه‌ها انتظار داریم که جدا از سلایق، به اهداف نظام تعلیم و تربیت کمک کنند. هر جا رسانه ضعفی دید باید منتقدانه و مشفقانه بیان کند. تفاوت نظام تعلیم و تربیت با سایر دستگاه‌ها این است که رسانه جزو ارکان آن‌ها نیامده است.


نوری با بیان اینکه حضور رسانه‌ها برای استقرار سند تحول بنیادین باید فراهم شود و باید با رسانه همراهی کرده و از ظرفیت بالای آن‌ها استفاده کند، تصریح کرد: از نهاد رسانه به استناد این سند مطالبه خواهیم کرد؛ آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است و برای این عزم نیازمند دغدغه ملی است و آن را هم رسانه ایجاد می‌کند.




این نشست به منظور تبیین برنامه‌های تحولی وزیر آموزش و پرورش و پاسخ به سؤالات خبرنگاران برگزار شده است.

۱۴۰۰/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...