نسخه چاپی

سرمای دی‌ماه همه ایران را فرا می‌گیرد / این استان‌ها ركورد سرما را می‌شكنند

سرماي دي‌ماه همه ايران را فرا مي‌گيرد / اين استان‌ها رکورد سرما را مي‌شکنند

سازمان هواشناسی ضمن هشدار در زمینه نفوذ توده ‌هوای سرد به مناطق مختلف كشورمان تا روز پنجم دی‌ماه، كاهش نسبی دما (به‌طور میانگین ۸ تا ۱۲درجه)، ماندگاری و تشدید هوای سرد را پیش‌بینی كرده است.

به گزارش نما  به نقل از همشهری آنلاین، دی‌ماه در حالی روزهای نخستین خود را پشت سر می‌گذارد که روز و شب گذشته نیمی از استان‌ها شاهد بارش باران و برف بودند و پیش‌بینی می‌شود سرمای دی‌ماه همه ایران را فرابگیرد.

برف و باران از پنجشنبه ۲دی به آسمان استان‌های مختلف کشورمان سر زد، نخستین برف زمستانی از شامگاه پنجشنبه در شهر تاریخی ماسوله آغاز شد. سازمان هواشناسی قبلا اعلام کرده بود که زمستان پربارشی در پیش خواهد بود.

روز جمعه برف همه شهرهای آذربایجان شرقی را سفیدپوش کرد و چاراویماق با نیم‌متر برف رکورددار این شهرها شد. در سیستان و بلوچستان هم کاهش ۷ تا ۱۰درجه‌ای هوا موجب سرمای شدید و یخبندان شد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، البرز و تهران و روز جمعه، مناطق گلستان، خراسان شمالی، همدان، مرکزی و شمال ایلام شاهد بارش برف و باران و وزش باد شدید بودند.

از امروز (۴دی) نیز در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق بارش رخ می‌دهد و سامانه بارشی از اواخر این روز از کشور خارج می‌شود.

روزهای شنبه و یکشنبه هم در شرق کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت ضمن اینکه خلیج‌فارس تا روز یکشنبه و دریای خزر تا روز شنبه مواج خواهد بود.

۱۴۰۰/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...