نسخه چاپی

كدام رئیس جمهورحافظ كل قرآن است؟

او متولد 19 نوامبر 1954 است. كار خود را از نیروی زمینی آغاز كرد. تقریبا تمام درجات فرماندهی را طی كرد تا اینكه فرمانده منطقه نظامی شمال تعیین شد.

به گزارش نما به نقل از شیعه آنلاین، بررسی های انجام شده نشان می دهد که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر تنها رئیس جمهور جهان است که حافظ کل قرآن کریم است.

هواداران وی همواره با هدف دفاع از او در برابر حملات ملی گرایان، سکولارها و دیگر طیف های سیاسی مصر، به این نکته تکیه می کنند و آن را از نقاط قوت و نشانه ایمان بالای مرسی دانسته اند.

گفتنی است پیش از این نیز در خبری تحت عنوان "وزیر دفاعی که حافظ کل قرآن کریم است" فاش کرده بودیم که «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع جدید مصر تنها وزیر دفاع در سراسر جهان به شمار می رود که حافظ کل قرآن کریم است.

12 آگوست گذشته پس از اینکه «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر «حسین طنطاوی» را از سمت وزیر دفاعی برکنار کرد، «عبدالفتاح السیسی» را به عنوان جانشین وی تعیین کرد.

نام کامل وی، «عبدالفتاح سعید حسین خلیل السیسی» و عضو شورای عالی نیروهای مسلح مصر است. او متولد 19 نوامبر 1954 است. کار خود را از نیروی زمینی آغاز کرد. تقریبا تمام درجات فرماندهی را طی کرد تا اینکه فرمانده منطقه نظامی شمال تعیین شد.

او سرلشگر ستاد و رئیس دستگاه اطلاعات نظامی مصر بود که با حکم جدید «محمد مرسی» برای تصدی وزارت دفاع و بیانیه ریاست جمهوری به ارتشبد ارتقاء درجه پیدا کرد. وی اکنون فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع و تولید جنگی است. سرلشگر محمد سعید العسار معاون اوست.

پس از سقوط رژیم «حسنی مبارک» در 11 فوریه 2011 او بود که قدرت را در اختیار گرفت اما مانند دیگر اعضای شورای نظامی که مردم مصر آنان را فقط از طریق چند دیدار و چند کنفرانس خبری و سخنان مطبوعاتی شناختند، در رسانه‌ها مطرح نبود.

بنا بر این گزارش، ناآشنا بودن السیسی مانند دیگر اعضای شورای نظامی به دلیل نوع شغل و جایگاه او بود که می‌طلبید در رسانه‌ها ظاهر نشود. وی از همه اعضای شورای نظامی از لحاظ سنی کوچک‌تر است و مواضع متفاوتی از دیگر اعضای این شورا دارد.

برخی رسانه‌های مصری اعلام کردند که وی پس از انقلاب مصر از شیوه خشن برخورد با تظاهرات‌کنندگان انتقاد داشت و بر تغییر فرهنگ نیروهای امنیتی و نحوه تعامل آنان با مردم و بر حمایت از بازداشت‌شدگان در مقابل بدرفتاری تاکید کرده بود.

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...