نسخه چاپی

اختلاف نظر آلمان با آمریكا در موضع‌گیری‌ها درباره اوكراین

عکس خبري -اختلاف نظر آلمان با آمريکا در موضع‌گيري‌ها درباره اوکراين

منابع مطلع ضمن اشاره به اختلاف نظر برلین با واشنگتن درباره احتمال حمله مسكو به اوكراین، گفتند مشاور سیاست خارجی صدراعظم آلمان قرار است با معاون رئیس ستاد ریاست‌جمهوری روسیه دیدار كند.

به گزارش نما، در حالی که آمریکا تلاش می‌کند کشورهای غربی را برای حمایت از ایده موهومی حمله احتمالی روسیه به اوکراین پشت سر خود جمع کند اما رسانه‌ها از اختلاف نظر برلین با واشنگتن در این‌خصوص خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» شامگاه شنبه به نقل از دو منبع دولتی ناشناس نوشت مقامات آلمانی مانند آمریکایی‌ها باور ندارند که روسیه در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین است.

این منابع گفتند: «برلین، بیش از واشنگتن، تردید دارد که روسیه واقعاً قصد دارد به اوکراین حمله کند و [آلمان] علاقه‌مند به کاهش تنش‌ها [بین مسکو و کی‌یف] است».

یکی از این منابع همچنین خبر داد که«ینس پوتنر» مشاور سیاست خارجی «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان و «دیمیتری کوزاک» معاون رئیس ستاد ریاست جمهوری روسیه توافق کردند که در ماه ژانویه برای گفتگو درباره راه‌های کاهش تنش با یکدیگر دیدار کنند.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، این منابع همچنین ادعا می‌کنند که هدف برلین فعال‌کردن مجدد قالب نرماندی با مشارکت آلمان، روسیه، فرانسه و اوکراین است.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورش جایی برای عقب‌نشینی از موضع خود درخصوص اوکراین ندارد، گفت اگر غرب مسیر تقابل‌جویانه با مسکو را کنار نگذارد، روسیه نیز مجبور است پاسخ سختی به آنها بدهد.

دولت اوکراین به بهانه مبارزه با استقلال‌طلبان در نواحی شرقی این کشور، طی سال‌های اخیر به استقرار نیروها و تجهیزات سنگین و نیمه‌سنگین نظامی در مجاورت مرزهای روسیه پرداخته است. در مقابل، ارتش روسیه نیز بخشی از نیروهای نظامی خود را به‌منظور آمادگی برای اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف و متحدانش در مرزهای غربی مستقر کرده است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...