نسخه چاپی

پیش‌بینی دانشجویان محقق شد

براساس پیش‌بینی دانشجویان تهرانی سفرای برخی كشورهای اروپایی برای بار سوم در موضع‌گیری خود اشتباه كرده و سرافكنده به ایران بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سفرای کشورهای اروپایی در آذر ماه سال جاری با هیاهوی بسیار و در اعتراض به ورود تعدادی از دانشجویان ایرانی به سفارت انگلستان که معترض به دخالت‌های این کشور در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و حمایت مقامات انگلیسی از ترور دانشمندان هسته‌ای و اساتید دانشگاهی آنان توسط صهیونیست‌ها بودند، تهران را به مقصد کشور خود ترک کردند.اکنون بعد از گذشت کمتر از ۳ ماه بدون هیچ پیش شرطی و در سکوت کامل به ایران بازگشتند.

پس از برگزاری تجمع خودجوش دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس رسانه‌های غربی سعی در وارونه‌نمایی ماجرا داشته و به جای پاسخگویی به مطالبات دانشجویان در قبال چرایی حمایت آنان از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی و اساتید دانشگاه‌ها به نقل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که در اعتراض به اقدام دانشجویان، خروج سفرای خود از تهران را بررسی خواهند کرد.

2روز بعد از این اعلام، جلسه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به منظور بررسی این موضع تشکیل شد. در این جلسه بنا بر این بود که با اجماعی کلی سفرای تمامی کشورهای اروپایی از تهران خارج شوند که این اجماع هرگز صورت نپذیرفت و تنها سفرای فرانسه، ایتالیا، هلند، بلژیک و آلمان با هدایت رژیم سلطنتی انگلیس از کشور خارج شدند و بعد از گذشت کمتر از ۳ ماه مجدداً به ایران بازگشتند.

برخی کارشناسان هدف اصلی این اقدام را بالابردن هزینه‌ها برای ایران به‌دلیل حمایت از ملت‌های منطقه و ایجاد خلل در انتخابات مجلس نهم می‌دانستند و کاهش سطح مشارکت در انتخابات و احیای بدنه فتنه و تشکیل توده‌های اجتماعی مخالف نظام جمهوری اسلامی را از دیگر اهداف آنان برشمردند.

این درحالی بود که پس از خروج سفرای اروپایی دانشجویان با صدور بیانیه‌هایی با یادآوری وقایعی همچون اتهام‌زنی کشورهای غربی به ایران در وقایعی همچون سناریوی ساختگی میکونوس و خروج سفرای برخی کشورهای اروپایی در آن زمان اعلام کرده بودند که نتیجه خروج جدید این سفرا نیز چیزی متفاوت با عقب‌نشینی گذشته آنان نخواهد بود و ایران بدون کشورهای اروپایی هم اداره می‌شود و ملت ایران هیچ نیازی به دولت‌های دیگر ندارد.

در بخشی از بیانیه آن روزهای دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد آمده بود:

اینجا انگلیس نیست که اعتراض دانشجویان به افزایش بی‌رویه شهریه‌های دانشگاهی را با انداختن سگ وحشی به جانشان پاسخ دهند.

دموکراسی و حقوق بشری که دولتمردان امریکایی-انگلیسی و سگ‌های پاسبانشان در خاورمیانه از آن دم می زنند، نتوانسته از حقوق ملت عراق و افغانستان، حقوق مردم غزه و پاراچنار، حقوق زندانیان در بند در گوانتانامو و ابوغریب، حقوق شیعیان بحرین و پاسداری کند و همه این‌ها به خاطر تعریف حیوانی آنان از بشر است.

افرادی که پشتشان به سلاح هسته‌ای‌شان گرم است چگونه می‌توانند در شورای امنیت بنشینند و از نقض حقوق بشر و اصول دیپلماتیک در ایران سخن بگویند؟ این‌ها کسانی هستند که بشر را فقط با غریزه حیوانی‌اش می شناسند و تعریفی از بشر دارای فهم و شعور و دورنمایی برای سعادت متصور نیستند.

روی سخنمان با کشورهایی است که پس از اقدام انقلابی دانشجویان در تسخیر سفارت انگلیس، اقدام به تعطیلی سفارتخانه خود در ایران کرده و سفیرشان را فراخواندند.

این اقدام سابقه‌ای تکراری در تاریخ ایران اسلامی دارد و در سال 67 پس از حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر مهدورالدم بودن سلمان‌ رشدی ملعون، کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفرای خود را از ایران خارج کردند که با بی محلی تمام از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه شده و پس از مدتی با حقارت تمام و بدون هیچ دعوتی از جانب ایران به کشور بازگشتند.

بار دیگر هم پس از اعلام رای دادگاه میکونوس در سال 76 بود که ایران در اعتراض به رأی دادگاه، سفیر خود را از آلمان فراخواند و اقدام متقابلآن توسط آلمان منجر به این شد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باز هم بدون توجه به نتیجه اقدام مشابه‌شان در 9 سال قبل، سفرای خود را از ایران فراخواندند که در اینجا مقام معظم رهبری، مسئولین کشور را به رعایت مثلث سیاست خارجی جمهوری اسلامی مندرج در قانون اساسی که بر پایه سه عنصر «عزت»،«حکمت»و«مصلحت» استوار شده است، ملزم کردند و این‌گونه بود که باز هم سران کشورهای غربی با بی محلی از جانب جمهوری اسلامی مواجه شدند و پس از گذشت 6 ماه و روی کار آمدن دولت محمد خاتمی، خودشان با حقارت تمام طرح آشتی را برای برگشت به ایران مطرح کردند که با این واکنش رهبر انقلاب مواجه شدند:«کسانی که می‌خواهند به عنوان یک حرکت آشتی جویانه برگردند، مانعی ندارد، خودشان رفته‌اند،خودشان هم بر می‌گردند. دیدند که رفتنشان هیچ اهمیتی ندارد؛ اما در رفتن سفرای ایران به کشورهای آنان هیچ عجله‌ای نباید بشود.» و همچنین رهبر انقلاب به مسئولین وزارت خارجه تاکید کردند که سفیر آلمان را برای مدتی حتی اگر التماس هم کردند به کشور راه ندهند.

ما دانشجویان دانشگاه شاهد نیز که به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه شاهد گلخانه‌ای عطرآگین و منشاء خیر است با یادآوری این نکته از کلام امام و مقتدایمان که«اروپا خیال نکند که ما به او احتیاجی داریم، ابدا! ما به او احتیاجی نداریم، ما کشور خودمان را می‌توانیم بدون اروپا هم اداره کنیم» بیان می‌داریم که اکنون هم اگر دولت‌های غربی اقدام به تکرار سه‌باره اشتباه خود کنند، نتیجه آن چیزی جز عزت برای جمهوری اسلامی ایران و خفت و خاری مجددشان نخواهد داشت و ما دانشجویان از این‌گونه فریب‌های دیپلماتیک هیچ هراسی نداشته و حمایت خود از اقدام برادرانمان در ورود و تصرف جاسوسخانه انگلیس را اعلام می‌کنیم.

به گزارش فارس، تنها چند روز پس از خروج سفرای اروپایی مصطفی احمدی‌روشن یکی دیگر از فعالین عرصه علمی و برنامه هسته‌ای ایران با روشی مشابه ترور دیگر دانشمندان هسته‌ای ایران به شهادت رسید.

دانشجویان پیش از این تجمع خود را در سالروز شهادت دکتر مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران و دخالت مقامات صهیونیستی برخی کشورها و در رأس آن سرویس جاسوسی رژیم انگلستان در این ترور برگزار کرده بودند.

خبرها حکایت از این دارد که برخی کشورهای اروپایی پس از اعلام موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدید اروپا مبنی بر تحریم

تدریجی نفت ایران و مشاهده مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ حاضر به همکاری با رژیم انگلیس، آمریکا و مقامات صهیونیستی برخی دولت‌ها نبوده و تمایل به تقویت ارتباط خود با ایران اسلامی دارند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...