نسخه چاپی

عراق در یك بحران خطرناك به سر می برد!

مسعود بارزانی در حالی رهبران سیاسی عراق را به رعایت مسئولیتهای ملی دعوت كرد كه سیاستهایش با انتقادهای صریح دولت مالكی روبرو شده است.

به گزارش نما، مهر به نقل از السومریه، بارزانی گفت متاسفانه امروز سال جدید میلادی را در حالی آغاز می کنیم که می بینیم عراق در یک بحران خطرناک به سر می برد و رابطه میان عناصر تشکیل دهنده بافت اجتماعی آن در آستانه از هم گسیختگی قرار دارد .

بارزانی بدون اشاره به سیاستهای تنش آمیز برخی مقامات منطقه کردستان عراق، گفت رهبران سیاسی عراق، باید منافع عالی ملت عراق را بر منافع شخصی و حزبی و طایفه ای ترجیح دهند و قانون اساسی عراق را به عنوان مرجع و نقطه تلاقی به دور از تهدید و سلطه جویی در نظر بگیرند.

بارزانی با آشکار کردن گرایشهای جدایی طلبانه خود ابراز امیدواری کرد که سال ۲۰۱۳، سال پیشرفت منطقه کردستان عراق در زمینه های مختلف باشد.

ائتلاف کردستان عراق دوشنبه، نوری المالکی را به نقض توافقنامه با رئیس جمهوری و نقض توافقنامه آتش بس متهم کرد و اتهام مالکی مبنی بر تلاش منطقه کردستان عراق برای تجزیه این کشور با همکای ترکیه را خلاف واقعیت خواند.

خاطر نشان می شود با تحریک برخی کشورهای منطقه ای از جمله عربستان، قطر و ترکیه، استانهای الانبار، نینوی و صلاح الدین اخیرا شاهد برگزاری تظاهرات علیه دولت منتخب نوری المالکی بود .

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...