نسخه چاپی

مخبر:

تولید تنها راه نجات اقتصاد كشور است/ «نهضت احیاء» اجرا می‌شود

عکس خبري -توليد تنها راه نجات اقتصاد کشور است/ «نهضت احياء» اجرا مي‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تولید تنها راه نجات اقتصاد كشور است و می‌تواند مسائلی مانند رشد اقتصادی، بیكاری، سرمایه گذاری، ارتقاء ارزش پول ملی و كنترل تورم را محقق كند.

به گزارش نما، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهتمام ویژه و عزم جدی دولت برای حمایت از بخش تولید، گفت: تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور است و می‌تواند مسائلی مانند رشد اقتصادی، بیکاری، سرمایه گذاری، ارتقاء ارزش پول ملی و کنترل تورم را محقق کند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و رویکردهای دولت برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی، تصریح کرد: دولت به دنبال طراحی و اجرای برنامه‌ای تحت عنوان نهضت احیاء است تا بر اساس این طرح بنگاه‌های تولیدی که تعطیل شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت دارند تحت حمایت قرار گیرند و با توانی
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت جلوگیری از واردات کالاهایی که نمونه مشابه آن در کشور تولید می‌شود، اظهار داشت: به جز در مواردی که موضوع رقابت و ساماندهی قیمت و کیفیت مطرح است، در سایر موارد نباید کالایی که نمونه مشابه آن در داخل تولید می‌شود، به کشور وارد شود.

مخبر با اشاره به شرایط کشور در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، تصریح کرد: خوشبختانه امروز دغدغه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی و ارز مورد نیاز آن در کشور وجود ندارد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد کشور نظیر دریا و معدن، گفت: یکی از امتیازات مهم ایران برخورداری از معادن است که متأسفانه با وجود ظرفیت‌های گسترده در این حوزه، شاهد اقدامات و برنامه‌ریزی های مناسب در این زمینه نبوده‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به دسترسی به دریا و ۲۷۰۰ کیلومتر ساحل دریایی در کشور اشاره کرد و افزود: با اتکا به نعمت‌های خدادادی و ظرفیت‌های موجود در کشور می‌توان اقدامات گسترده‌ای در راستای توسعه اقتصادی انجام داد اما متأسفانه آن طور که باید این نعمت‌ها مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

مخبر بر لزوم پرهیز از خام فروشی مواد معدنی تأکید و تصریح کرد: اگر بر اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دریا محور تمرکز کنیم گام‌های موثری در راستای توسعه کشور برداشته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی نیز تأکید کرد و اظهار داشت: سفرا باید به موضوع دیپلماسی اقتصادی به ویژه با کشورهای همسایه توجه جدی داشته باشند چرا که این امر می‌تواند به گشایش‌های اقتصادی برای کشور منجر شود.

در این جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و دغدغه‌های موجود در حوزه صنعت و معدن را مطرح کردند.

ضرورت حمایت از تولید داخل و فعال شدن ظرفیت‌های خالی در بخش تولید، توجه به بخش معدن و نوسازی ماشین آلات فرسوده و حمایت از معدن کاران، ساماندهی وضعیت تولید، قیمت و کیفیت خودرو، گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه و قدردانی از اقدامات دولت در گسترش واکسیناسیون از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه توسط اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بود.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...