نسخه چاپی

مشاور مرسي:

نابودی اسرائیل تا 10 سال دیگر

عکس خبري -نابودي اسرائيل تا 10 سال ديگر

یكی از رهبران جماعت اخوان‌المسلمین مصر و از مشاوران رئیس جمهور این كشور تاكید كرد كه رژیم صهیونیستی تا 10 سال دیگر نابود خواهد شد.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای«الشرق الأوسط»، «عصام العریان» در اظهاراتی جنجال‌برانگیز با اشاره به اینکه اسرائیل تا 10 سال دیگر نابود خواهد شد، یهودیان حاضر در سرزمین اشغالی را به ترک فلسطین و بازگشت به کشورهای خود فراخواند.

وی طی اظهاراتی در گفت‌وگو با شبکه «آن تی وی» تلویزیون مصر گفت: من به روشنی گفتم برای اینکه آوارگان فلسطینی به وطن خود بازگردند در این سرزمین مردمی هست که آن را اشغال کرده‌اند پس باید آنها به وطن خود بازگردند تا فلسطینیان نیز به سرزمین خود برگردند.

العریان با تاکید بر اینکه این سخنانش تنها بیانگر دیدگاه شخص وی است، افزود: من سخنگوی مصر نیستم بلکه سخنگوی شخص خودم هستم، یهودیان اشغالگر سرزمین تاریخی فلسطین مانعی بر سر راه حق بازگشت فلسطینیان هستند، تعداد یهودیان در جهان حدود 14 میلیون نفر است که فقط 6 میلیون نفر آنها در سرزمین فلسطین هستند اما ما اکنون شاهد مهاجرت معکوس در جامعه اسرائیلی هستیم و یهودیان برای یافتن مکان بهتر، اسرائیل را ترک می‌کنند.

وی اظهار داشت: عقیده صهیونیستی به شکست منتهی شده است و سرنوشت این پروژه(اسرائیل) طی سال‌های آینده فروپاشی است، اجرای پروژه صهیونیستی در سرزمین فلسطین با هدف ممانعت از وجود دموکراسی در کشورهای عربی و ممانعت از وجود وحدت عربی و جلوگیری از رشد و توسعه منطقه عربی و همچنین غارت ثروت اعراب از طریق فروش سلاح به کشورهایی صورت گرفت که جنگ در آنها وجود ندارد اما میلیاردها دلار برای خرید هواپیما هزینه می‌کنند.

العریان گفت: ما(مصری‌ها) تنها طرفی هستیم که ارتش قدرتمند و مجهز داریم و من به صراحت می‌گویم که هر کس در آینده تفحص می‌کند می‌داند که این پروژه اسرائیل تنها یک دهه بیشتر در پیش رو ندارد و عقیده ما بر این است که صاحبان فلسطین به زودی به فلسطین بازمی‌گردند، اسرائیل به پایان راه رسید و رو به زوال می‌رود، عقیده صهیونیزم شکست‌ خورده است این عقیده در اوضاع سیاسی ظهور کرد و برای اهداف استعماری و نه چیز دیگر سرمایه‌گذاری شد.

وی همچنین گفت: هرگز چیزی به اسم اسرائیل وجود نخواهد داشت بلکه اسم آن فلسطین خواهد بود و در آن یهودیان، مسلمانان، مسیحیان و دروزی‌ها زندگی خواهند کرد و همه کسانی که در ابتدا در فلسطین بودند باز هم در آن زندگی خواهند کرد، هر کس می‌خواهد در آنجا باقی بماند و شهروند فلسطینی باشد، این عقیده ماست و به خاطر آن مجاهدت می‌کنیم و کسانی که به فلسطین آمده و آن را اشغال کردند باید به کشورشان بازگردند.

در واکنش به این سخنان، یک منبع در ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که اظهارات العریان بیان دیدگاه شخصی خود وی است و ریاست جمهوری این را بیان نکرده است زیرا وی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری نیست.

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...