نسخه چاپی

تأكید بر هماهنگی امنیتی در دیدار «عباس» با وزیر جنگ اسرائیل؛ حماس: این دیدار خنجر به انتفاضه كرانه باختری است

عکس خبري -تأکيد بر هماهنگي امنيتي در ديدار «عباس» با وزير جنگ اسرائيل؛ حماس: اين ديدار خنجر به انتفاضه کرانه باختري است

رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین بعد از تیرگی روابط در سال‌های اخیر با رژیم اسرائیل، به دیدار وزیر جنگ این رژیم رفت؛ اقدامی كه واكنش تند جنبش حماس فلسطین را در پی داشت.

به گزارش نما، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل را محکوم کرد.

«حازم قاسم»، سخنگوی این جنبش امروز چهارشنبه در واکنش به این دیدار در توییتر نوشت: «دیدار رئیس تشکیلات خودگردان با وزیر جنگ صهیونیست از سوی همه فلسطینی‌ها محکوم و مردود بوده و به دور از روح ملی‌گرایی ملت ما است».
او گفت که همزمانی این دیدار با افزایش حملات صهیونیست‌های شهرک‌نشین به فلسطین در کرانه باختری، بر شدت جنایت‌ رهبران تشکیلات خودگردان می‌افزاید و به انتفاضه در کرانه باختری خنجر می‌زند.

وی تأکید کرد: «این رفتار رهبران تشکیلات خودگردان دو دستگی سیاسی فلسطینی‌ها را بیشتر کرده و وضعیت را پیچیده می‌کند و برخی از گروه‌ها را در منطقه تشویق می‌کند که به دنبال عادی‌سازی با اشغالگران باشند و موضع فلسطینی‌های مخالف عادی‌سازی روابط را تضعیف می‌کند».

رسانه‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه از دیدار محمود عباس با بنی گانتس در منزل وی در تل‌آویو خبر دادند. روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که همانند گذشته آن دو تصمیم گرفتند که این بار نیز تصویری از این دیدار به بیرون درز نکند.

به گفته منابع اسرائیلی، وزیر جنگ اسرائیل در این دیدار به محمود عباس، «روغن زیتون اسرائیلی» هدیه داده و متعاقبا نیز رئیس تشکیلات خودگردان نیز به وی هدیه‌ای نیز داد.

دفتر گانتس در این باره بیانیه‌ای کوتاه منتشر کرده و گفته است که دو طرف در این دیدار، مسائل مختلف امنیتی و مدنی را بررسی کردند که دو ساعت و نیم به طول انجامیده است.

وزیر جنگ اسرائیل در این دیدار گفته، قصد دارد «به تقویت اقدامات اعتمادسازی ادامه دهد» کما اینکه بر اهتمام مشترک در تقویت هماهنگی امنیتی و حفظ ثبات امنیتی و مقابله با تروریسم و خشونت تأکید کرده است.

به گزارش خبرگزای شهاب، «حسین الشیخ» وزیر امور داخلی که خود در این دیدار حضور داشته، در توییتی نوشت: «رئیس جمهور محمود عباس با وزیر بنی گانتس دیدار کرد و درباره اهمیت ایجاد دورنمای سیاسی که منجر به راه حل سیاسی بر اساس قطعنامه‌های قانونی بین المللی شود، رایزنی کردند».

دیدار بین عباس و گانتس درحالی صورت می‌گیرد که طی چهار سال دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اقدامات ضد فلسطینی که با حمایت وی از سوی رژیم اسرائیل شد، گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه را به هم نزدیک کرد و آن‌ها بر مقاومت در برابر این رژیم و عدم اجرای توافقات اسلو به توافق رسیدند که با روی کار آمدن جو بایدن و کنار رفتن «بنیامین نتانیاهو» این تصمیمات و توافقات احزاب فلسطینی فراموش شد و حماس رسما جنبش فتح به رهبری محمود عباس را به خیانت آرمان فلسطین و زیرپاگذاشتن میثاق ملی متهم کرد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...