نسخه چاپی

واكسیناسیون كرونا راه مقابله با اومیكرون و دلتا

عکس خبري -واکسيناسيون کرونا راه مقابله با اوميکرون و دلتا

یك تحقیق نشان می‎دهد واكسیناسیون محافظت قوی در برابر بیماری كرونا ایجاد می‎كند.

به گزارش نما، کارشناسان بهداشتی در انگلیس می‎گویند افرادی که به سویه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، تقریباً نصف افرادی که به سویه دلتا مبتلا شده‌اند، نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی دارند و یک سوم، احتمال نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، تجزیه و تحلیل داده‌های عمومی همچنین نشان داد که واکسیناسیون، محافظت قوی در برابر بستری شدن در بیمارستان و بیماری شدید به دنبال ابتلا به اومیکرون ارائه می‌دهد و به جلوگیری از بدترین پیامدها کمک می‌کند.

این یافته‌ها برخی از بزرگترین مجموعه‌های داده‌ها را نشان می‌دهد که از زمان کشف سویه بسیار مسری اومیکرون برای اولین بار منتشر شده است، و به شواهد فزاینده‌ای می‌افزاید که اومیکرون ممکن است خطر بستری شدن در بیمارستان و بیماری شدید را مانند سویه‌های قبلی نداشته باشد.

انگلیس در حال تجربه افزایش موارد کووید-۱۹ بوده که ناشی از سویه بسیار قابل انتقال اومیکرون است.

آمار ابتلای روزانه در این کشور ۱۸۹ هزار و ۸۴۶ نفر در روز جمعه بوده است.

در حالی که پذیرش مبتلایان به کرونا در بیمارستان‎های انگلیس رو به افزایش بوده، اما دولت انگلیس معتقد است سویه جدید خفیف‌تر از سویه دلتاست.

در همین حال مقام‎های هنگ‌کنگ می‌گویند که با وجود اعمال برخی از سخت‌ترین اقدامات محدود کننده در جهان، سویه اومیکرون در این منطقه گسترش یافته است.

این مرکز مالی جهانی از زمان شروع همه‌گیری برای مدت طولانی، خالی از ویروس کرونا بوده است.

همچنین تعدادی از کشورهای اروپایی در هفته پس از کریسمس بیشترین تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کردند و سویه اومیکرون باعث افزایش بی سابقه مبتلایان در این کشورها شده است.

انگلیس، قبرس، دانمارک، ایرلند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، یونان و مالت همگی رکوردهای جدیدی را برای مثبت شدن آزمایش‎های روزانه کووید-۱۹ در این هفته ثبت کردند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده که موارد ابتلا به این بیماری در اروپا و آسیا به ۸ میلیون مورد در روز در پایان ژانویه افزایش خواهد یافت که ۲ برابر میزان فعلی است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...