نسخه چاپی

سرماخوردگی همان اُمیكرون است؟

عکس خبري -سرماخوردگي همان اُميکرون است؟

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با توجه به ورود امیكرون به كشور هر علائمی از سرماخوردگی می‌تواند نشانه امیكرون باشد.

به گزارش نما، شریف یزدی متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تفاوت امیکرون با دیگر سویه‌های کرونا در سرایت بیشتر و علائم خفیف‌تر آن است. علائم امیکرون به ندرت از سرماخوردگی شدیدتر می‌شود.

شریف یزدی ادامه داد: افرادی که در دوره‌های قبل به کرونا مبتلا شدند و همچنین سه دوز واکسن را تزریق کردند از ایمنی بالاتری برخوردار هستند. افراد واکسن گریز، مسن، چاق و مبتلا به بیماری‌های کاهنده ایمنی، بیشتر در معرض خطر هستند.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد مبتلا به کرونا، اگر در تنفس و تغذیه دچار مشکل حادی نیستند در خانه بمانند و از داروهای سرماخوردگی استفاده کنند و اگر با مشکلات تنفسی و تب بالا و بدن درد شدید مواجه شدند به پزشک مراجعه کنند.

شریف یزدی ادامه داد: مصرف آنتی بیوتیک‌ها برای بهبود بیماری کرونا اثربخش نیست.

او گفت: واکسیناسیون مهم‌ترین عامل کاهش ابتلا به کرونا و مرگ و میر است.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: سه راهکار اصلی مقابله با امیکرون، واکسیناسیون سراسری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت یزد نیز گفت: میانگین استانی استفاده از ماسک ۴۳ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۳۹ درصد است، در حالی که میانگین قابل قبول بیش از ۸۰ درصد است.

شریفی درباره واکسیناسیون افراد ۵ تا ۱۲ سال گفت: هنوز برای واکسیناسیون در این سن تصمیم قطعی در کشور گرفته نشده است.

معاون فنی مرکز بهداشت یزد ادامه داد: باتوجه به اینکه در استان از انواع مختلف واکسن استفاده می‌شود با کمبود آن مواجه نیستیم.

شریفی گفت: هیچ مرگ و میری در استان ناشی از تزریق واکسن کرونا نداشتیم و عوارض بعد از تزریق مانند تب و بدن درد طبیعی است.

معاون فنی مرکز بهداشت یزد با اشاره به اینکه اثر بخشی همه واکسن‌های در حال تزریق، تأیید شده است گفت: واکسن‌هایی که با ویروس زنده ساخته شده اند مانند استرازینکا، بیست و پنج درصد احتمال تب و بدن درد بیشتری دارند.

شریفی ادامه داد: همشهریان برای اطلاع و شناخت بیشتر از واکسن‌های کرونا می‌توانند با شماره ۳۳۹۶ تماس بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...