نسخه چاپی

قیمت دام صادراتی اعلام شد

عکس خبري -قيمت دام صادراتي اعلام شد

رئیس مجمع ملی صادركنندگان دام خاطر نشان كرد: دامی كه صادر می‌شود بازار داخلی مناسبی ندارد چون وقتی چند فصل از دام بگذرد استخوان بزرگ می‌كند، حجیم می‌شود و كیفیت گوشت آن كاهش پیدا می‌كند

به گزارش نما، منصور پوریان پیرامون خبر صادرات دام به عراق، گفت: دولت از یک ماه پیش مجوز خروج ۲۰۰ هزار راس دام مازاد فصل‌های گذشته را داد و این خبر که به تازگی به عراق صادر کردیم صحت ندارد.

وی با بیان اینکه روند صادرات به کندی در حال انجام شدن است، گفت: مصوبه صادرات دام در راستای حمایت از دامداران است تا به آنها کمک کند که بازار مناسبی برای خود پیدا کند.

این فعال اقتصادی با اشاره به خریدهای حمایتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، بیان کرد: ذخیره سازی مناسبی در زمینه گوشت گوسفندی و گوساله صورت گرفته و خرید دام باعث شده است که شرایط دامداران بهبود پیدا کند و نشانه‌های حیات در بین دامداران قابل مشاهده است.

به گفته پوریان، قیمت دام صادراتی کیلویی ۶۲ هزار تومان است.

وی ادامه داد: دامی که صادر می‌شود بازار داخلی مناسبی ندارد وقتی چند فصل از دام بگذرد استخوان بزرگ می‌کند، حجیم می‌شود و کیفیت گوشت آن کاهش پیدا می‌کند. باید بگویم مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت دام صادراتی را مشخص می‌کند اما به هر حال قیمت آن به نسبت بازار داخلی بالاتر است.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام در پایان خاطر نشان کرد: هزینه صادرات دام بالاست اما به هر حال لازم است این مهم صورت بگیرد تا تنفسی برای دامداران ایجاد شود و آنها بتوانند به حیات خود ادامه بدهند.
منبع: ایلنا

۱۴۰۰/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...