نسخه چاپی

طائب: خاتمی در انتخابات شركت نمی‌كند

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد حوزه علمیه، دوشنبه شب در حسینیه جوادالائمه(ع) واقع در خیابان مجاهدین اسلام تهران به تبیین عملكرد سیاسی حلقه انحراف و جریان‌های فتنه‌گر پرداخت.

به گزارش نما به نقل از رسا، وی با بیان این‌که در انتخابات سال آینده سه جریان عمل می‌کنند اظهار داشت: یکی از گروه‌های عمل‌کننده در انتخابات جریان اصلاحات به سردمداری خاتمی است، که بین آنها درباره حضور در انتخابات اختلاف افتاده است و چندین نظر درباره آن وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: یکی از نظرات آنها این است که به‌دلیل عدم اقبال مردم نسبت به جریان اصلاحات انتخابات را تحریم کنیم زیرا با توجه به عدم پیروزی در انتخابات 88، شکست مجدد در این دوره برای ما سخت و سنگین تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب عنوان داشت: طیف دیگری از اصلاح‌طلبان معتقدند اگر ما در انتخابات سال آینده شرکت نکنیم، از صحنه سیاسی حذف می‌شویم زیرا تجربه نشان داده است که اگر کسی با نظام اسلامی قهر کند، مردم هم با او قهر می‌کنند.

*خاتمی در انتخابات شرکت نمی‌کند

این استاد سطح عالی حوزه علمیه عارف، جهانگیری و نجفی را کاندیداهای مطرح جریان اصلاحات در انتخابات سال آینده عنوان کرد و ابراز داشت: درباره آقای خاتمی حرف‌هایی می‌زنند اما او در انتخابات شرکت نمی‌کند.

وی جریان بعدی در انتخابات را شامل افرادی که ممکن است وابستگی حزبی داشته باشند اما اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان از آنها حمایت نمی‌کنند دانست و اظهار داشت: این جریان شامل حدود صدنفر است یعنی رویش جمهوری اسلامی بالا بوده است و کسانی مثل کواکبیان، باهنر و مطهری جزو آن هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب اظهار داشت: گروه سوم کسانی هستند که جریان اصول‌گرا از آنها حمایت می‌کنند اما به‌لطف الهی و به‌دلیل پیچیدگی‌هایی که در داخل و صحنه بین‌المللی وجود دارد، هنوز شخصی را معین نکرده‌اند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه این مطلب با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم را دچار انتخابات زودرس نکنید، گفت: خداوند کاری کرده است که جامعه ما آرام باشد.

هدف جریان انحرافی داغ‌کردن زودرس تنور انتخابات و ایجاد تزلزل در قوه مجریه است

وی با اشاره به این که نوع تلاش‌های آقای مشایی نشان می‌دهد قصد راه‌انداختن دعوا را دارد اظهار داشت: جریان انحرافی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارد بلکه به‌دنبال داغ کردن زودرس تنور انتخابات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب درباره عزل وزیر بهداشت عنوان داشت: به‌محض این‌که فردی در کابینه دولت از خط مشایی بیرون برود باید عزل شود؛ وقتی از رییس جمهور دلیل انتخاب وزیر زن را پرسیدند، گفت پنجاه و یک یا پنجاه و دو نفر از یاران امام‌زمان(عج) زن هستند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه با تأکید بر این‌که هم‌اکنون خط مشایی به‌دنبال ایجاد تزلزل در قوه مجریه است اضافه کرد: مشایی گفته بود وزرای کابینه، وزرای امام‌زمان(عج) هستند اما من می‌گویم اگر وزرای امام‌زمان(عج) هستند چرا یکی پس از دیگری‌ عزل می‌شوند؟

تأثیر ایران بر کشورهای اسلامی

وی ابراز داشت: باتوجه به تحولات عراق، افغانستان، لیبی و سوریه، بار مدیریتی جمهوری اسلامی ایران روز به روز سنگین‌تر می‌شود به‌طوری‌که این کشورها بدون نفس ایران قادر به پیش‌روی نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب بیان داشت: کسی که بعد از دوران ریاستش با قبل از آن تفاوت داشته باشد نباید بر سر مردم منت بگذارد و بگوید من برای خدا کار کرده‌ام.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به تحلیل‌های محسن رضایی درباره حمله آمریکا به ایران ابراز داشت: رضایی توانمندی‌های پیشین را ندارد.

گسترش کشاورزی برای جلوگیری از کشت موادمخدر

وی با بیان این‌که کشاورزی در نقاط مرزی برای جلوگیری از کشت مواد مخدر باید گسترش پیدا کند، گفت: یکی از دلایل گسترش مواد مخدر بیکاری است و رییس جمهور در این زمینه تلاش بسیاری داشته است.

فعالیت گسترده سازمان سیا در توزیع موادمخدر در جهان

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به این‌که قبلا برای ماده مخدر شیشه قانونی نداشتیم و دست قضات برای صدور حکم برای آن باز نبود عنوان داشت: هم‌اکنون تولید و دسترسی به موادمخدر راحت و توزیع آن در جهان سازماندهی شده است و سازمان سیا در این زمینه فعالیت گسترده‌ای دارد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه با تأکید بر این‌که ما باید فشار بر اسراییل را بالا ببریم گفت: هدف دشمنان از گسترش مواد مخدر براندازی نظام نیست بلکه کسب درآمد است به‌طوری‌که اگر ایران به آنها بگوید من این پول را به شما می‌دهم، از این کار دست برمی‎‌دارند.

وی با اشاره به این‌که پیامبراکرم(ص) دارای مقام رسالت و امامت بود عنوان کرد: ابلاغ پیام الهی به مقام رسالت و همچنین اجرای احکام به امامت پیامبر(ص) مربوط می‌شود و در حکومت اسلامی اگر داخل خانه‌ای بساط شراب و عیش و نوش باشد، حکومت نمی‌تواند به آن وارد شود اما باید از تظاهر به گناه در جامعه جلوگیری کند وگرنه حق ورود به خانه‌ها برای مسائل دینی را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به گفته برخی مبنی بر این‌که موسوی و کروبی سران فتنه نیستند ابراز داشت: کسانی که این مطالب را گفته‌اند باید بدانند در این قضایا ما باید با افراد امنیتی مشورت کنیم و خودمان نظر ندهیم.

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...