نسخه چاپی

عبدی در برنامه «جهان آرا»:

صهیونیست ها از سال ۲۰۰۸ به دنبال ترور حاج قاسم سلیمانی بودند

عکس خبري -صهيونيست ها از سال ???? به دنبال ترور حاج قاسم سليماني بودند

علی عبدی گفت: صهیونیست‌ها از سال ۲۰۱۱ به دنبال ترور حاج قاسم بودند، حتی به روایتی از سال ۲۰۰۸ و از زمان ترور عماد مغنیه كه حاج قاسم هم یكی از اهداف بود.

به گزارش نما، جدیدترین قسمت این برنامه، شنبه ۱۱ دی ماه و با موضوع «نگاهی به تحولات منطقه بعد از شهادت سردار» و با اجرای امیرحسین ثابتی به روی آنتن شبکه افق رفت.

صهیونیست ها از سال ۲۰۰۸ به دنبال ترور حاج قاسم سلیمانی بودند

در برنامه شب گذشته جهان آرا پس از مرور اخبار هفته توسط امین سلیمی، پیرامون موضوع ذکر شده گفت و گویی با مختار حداد، سردبیر روزنامه الوفاق و علی عبدی، پژوهشگر رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

مختار حداد سردبیر روزنامه الوفاق گفت: تظاهرات امروز عراق، مهر تاییدی است بر عملیات جبهه مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی و تأکیدی است بر پایان اشغالگری آنها چون که بسیاری از مستشاران آمریکایی حاضر در سفارت این

کشور در عراق، در واقع وابستگان نظامی هستند و هم-اکنون علیرغم اینکه آمریکایی¬ها اعلام می کنند ما از عراق خارج شده¬ایم نیروهای آنها در قالب مستشارهای نظامی مشغول به فعالیت هستند.

صهیونیست ها از سال ۲۰۰۸ به دنبال ترور حاج قاسم سلیمانی بودند

وی در خصوص مخالفت اکثریت ملت عراق با حضور گروه¬های اشغالگری در آن کشور بیان کرد: روش برگزاری انتخابات عراق به گونه‌ای بود که نتیجه‌اش همین چیزی شده که می‌بینیم، این سیستم ایراداتی دارد ولی در مجموع اکثریت آنها مخالف اشغالگری کشورشانهستند.

حداد اضافه کرد: مقتدی صدر قطعا نمی‌تواند به تنهایی در عراق دولت تشکیل دهد و حتما باید ائتلافی تشکیل دهد که رضایت کلیه گروه ها را در برداشته باشد.

سردبیر روزنامه الوفاق تصریح کرد: مقتدی صدر از سردمداران مبارزه با آمریکایی‌ها بوده که کار خود را با جیش المهدی آغاز کرد، مانند اتفاقاتی که در نجف اشرف افتاد و با ورود آمریکایی¬ها مقابله کرد؛ هنوز هم او نظرات ضد اشغالگری خود را عوض نکرده و تغییرات امروزه او بیشتر تاکتیکی است.
در ادامه گفت و گو علی عبدی، پژوهشگر رژیم صهیونیستی درمورد اعلام آتش¬ بس توسط گروه مقاومت گفت: در اتفاقات اخیر باز هم مقاومت گروه ههای بود که آتش¬‌بس را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند، آن هم در حالی که حماس تهاجم را شروع کرده بود.

صهیونیست ها از سال ۲۰۰۸ به دنبال ترور حاج قاسم سلیمانی بودند

وی با بیان اینکه تهدید اصلی علیه صهیونیست‌ها، جبهه شمالی یعنی سوریه و لبنان است، افزود: مهمترین تهدید مرزی برای اسرائیل جبهه شمالی است که از این راه باید به درستی بهره ببرند.
اسرائیل برای ترور حاج قاسم لحظه‎شماری می‎کرد!

وی تصریح کرد: از نظر صهیونیست‌ها، خروج آمریکا از افغانستان، یکی از مهمترین اهرم‌های فشار علیه ایران را حذف کرده و ایران علیرغم به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی، متوقف نشده است و هرگز نیز متوقف نمی شود.

پژوهشگر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه در ترور سردار سلیمانی یک شبکه منسجمی وجود داشته است، گفت: ترور حاج قاسم را نباید محدود به ترامپ یا حتی دولت آمریکا دانست بلکه صهیونیست‌ها از سال ۲۰۱۱ به دنبال ترور حاج قاسم بودند، حتی به روایتی از سال ۲۰۰۸ و از زمان ترور عماد مغنیه که حاج قاسم هم یکی از اهداف بود.

عبدی ادامه داد: صهیونیست‌ها می‌گویند بارها می‌توانستیم حاج قاسم سلیمانی را ترور کنیم ولی این کار را نکردیم چون توان پرداختن هزینه‌هایش را نداشتیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ترور حاج قاسم، خواسته اسرائیل بود که توسط آمریکا انجام شد و صهیونیست‌ها این مسئله را به آمریکا تحمیل کردند.

۱۴۰۰/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...