نسخه چاپی

مخالفان مالكی جریمه نقدی می شوند

یك منبع آگاه از حمایت دوحه از وزیر دارایی عراق و توزیع پاداش‌های صد دلاری میان تظاهرات ‌كنندگان الانبار و نینوا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک مقام مسئول اعلام کرد که اطلاعات نگران‌کننده‌ای درباره تظاهرات اخیر در الانبار و سامرا دارد.

این مقام امنیتی اظهار داشت که در پی دستگیری محافظان «رافع العیساوی» وزیر دارایی عراق وابسته به فهرست العراقیة و اعتراف آنها به دست داشتن در حملات تروریستی، برخی گروه‌ها اقدام به دادن مبالغی بالغ بر 100 دلار به شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های الانبار و صلاح‌الدین کردند و گفته می‌شود که برخی کشورهای همسایه در این مسئله نقش دارند.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های امنیتی مسئول رصد تحولات کشور، از وجود برخی تحرکات منفی از سوی برخی اعضای فهرست العراقیة برای متشنج کردن اوضاع عراق و تحقق اهدافشان خبر می‌دهند.

به گفته این منبع آگاه، «احمد العلوانی»، «شعلان الکریم»، «سلمان الجمیلی» و «ناهدة الداینی» از نمایندگان پارلمان در کنار «رافع العیساوی» وزیر دارایی عراق تلاش می‌کنند تا این امر را به دیگران القا کنند که اهل تسنن در عراق هدف قرار گرفته‌اند و به همین دلیل نیز باید از دولت مرکزی جدا شوند. در همین حین نیز، برخی از اعضای این فهرست با استفاده از امکانات دولتی علیه این دولت اقدام می‌کنند و در اندیشه ناکام گذاشتن روند سیاسی عراق هستند.

از سوی دیگر روزنامه «اوراق الخلیج» نیز از حمایت دوحه از وزیر دارایی عراق برای سرکردگی اهل تسنن معترض در عراق خبر داد و نوشت که مقامات قطر تماس‌های زیادی در این‌باره برقرار کرده‌اند و شعارهایی که این روزها در الانبار و نینوا به گوش می‌رسد، با اشاره مستقیم دوحه است و هدف از آن نیز مقابله با دولت مالکی است.

این روزنامه نوشت که عربستان و قطر مجری طرح اعلام جنگ طائفه‌ای در عراق پس از سقوط رژیم اسد در سوریه هستند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...