نسخه چاپی

نامه نگاری به 3 تفكر:نباید یاریگر دشمن در سرباز گیری باشیم

عکس خبري -نامه نگاري به 3 تفکر:نبايد ياريگر دشمن در سرباز گيري باشيم

آیا عماران دیگری نیز خواهند بود تا به ندای امام خامنه ای در سفر خراسان شمالی در خصوص ضرورت توسعه اخلاق در فضای سیاسی امروز كشور لبیك گویند ؟

به گزارش نما و به نقل از روز نامه شما، حبيب الله عسگراولادي يكي از ياران حلقه اول امام خميني است كه مورد اعتماد ويژه بنيانگذار كبير انقلاب بود؛ اين روزها در تريبون هاي مختلف يادآور مي شود كه موظف به وظيفه اي از سوي امام است كه فراتر از وظايف تشكيلاتي است و از اين رو اقداماتي انجام داده است كه حاشيه هاي فراوان ساخته است. " همان وقتي كه ما از وزارت بازرگاني و جاهاي مختلفي بيرون آمديم، امام(ره) فرمودند شما مثل ريگ كف جوي براي تصفيه كردن آب‌هستيد و اگر شما را از در بيرون كردند، از پنجره وارد شويد و اگر از پنجره وارد نشديد روزنه‌اي را پيدا كنيد و حضور داشته باشيد و فعاليت كنيد و سفارش‌هايي در اين باب فرمودند."
اولين گام وي سخناني بود كه در حاشيه مجمع عمومي جبهه پيروان خط امام و رهبري مطرح ساخت و سپس چند سرمقاله در روزنامه رسالت و نيز پاسخ هايي كه به انتقادات روزنامه ايران داد.

916524_orig.jpg

در ميانه اين اخبار بود كه در گفتگو با روزنامه قانون خبر از يك نامه نگاري داد: "یک نامه خصوصی به آقای خوئینی‌ها نوشتم که قصد انتشار آن ندارم و هر وقت آقای خوئینی‌ها مصلحت بداند منتشر می‌کنم. درآن نوشتم که شما می‌گویید کسانی که در خیابان‌ها ریختند از ما نبودند. ایشان می‌گوید؛ گفتند از موسوی و کروبی تبری بجویید. من گفتم چه کسی گفته از موسوی و کروبی تبری بجویید؟ نیازی نیست از موسوی و کروبی تبری بجویید از فتنه تبری بجویید. فتنه را آمریکاو انگلیس و اسرائیل به پا کردندو باید از آن تبری بجویید."
اگرچه متن آن نامه تا اين لحظه منتشر نشده است؛ اما به نظر مي رسد ادبيات آن مبتني بر همان وصيت امام مبني بر تصفيه كردن است، آن هم در فضايي كه فضاي سياسي كشور به اذعان همگان بسيار مسموم و مملو از رذالتهاي اخلاقي همچون بدبيني، تهمت و افترا و ... است.
موسوي خوئيني ها از معدود افرادي است كه در رده هاي ارشد نظام بوده است و  هيچ سابقه همكاري با عسگراولادي ندارد جز يك حكم نمايندگي از سوي امام به صورت مشترك براي اين دو براي رسيدگي به اموال يك صهيونيست كه آن هم 48 ساعت بيشتر دوام نياورد و با پيغام مرحوم حاج سيد احمد آقا لغو شد. حتي در روزگاري كه عسگراولادي از زاويه نقد مشفقانه جلساتي را با سيد محمد خاتمي برگزار مي كرد و يا با نگارش 7 نامه به دبيركل حزب مشاركت عملكرد غلط اين حزب را نقد مي كرد؛ هيچ علامتي از چنين نقدهايي نسبت به موسوي خوئيني ها نبود؛ در حالي كه اصلاح طلبان وي را مركز ثقل اصلاحات مي دانستند. اين را شايد بتوان نشاني از شدت استبعاد اين دو از يكديگر تفسير كرد و آنگاه معناي اقدام اخير عسگراولادي را بيشتر درك نمود.
اما نامه نگاري وي به اين نقطه منتهي نشد. عسگراولادي كه جلسات تفسير سوره يوسفش در دهه 60 در مسجد دانشگاه تهران مشهور است؛ اين روزها همه را به اخلاق يوسفي دعوت مي كند. نامه وي شريعتمداري كه خواهان "حسن ظن" به مسئولان نظام شده بود و در كنارش به هاشمي يادآوري كرده بود كه موضع گيري هاي دو پهلو حسن ظن را مي تواند خدشه دار نمايد و نيز نامه وي به رسايي كه از وي خواسته بود ياريگر دشمن در يارگيري از خيمه نظام نباشيم؛ دو نامه ديگر وي در روزهاي اخير است.
در همين فضا دانشجويان دانشگاه آزاد از وي دعوت كرده اند تا به سوالاتشان پاسخ دهد و از سابقه مواجهه وي با اين نوع پيشنهادات بايد منتظر يك جلسه داغ از سوي وي با دانشجويان بود. اينگونه كه به نظر مي رسد اين نقطه نيز پايان مسير جديد عسگراولادي در تصفيه فضاي سياسي نخواهد بود، اما بي شك اگر وي در اين مسير تنها بماند؛ نمي توان به توفيقاتش اميد بست. آيا عماران ديگري نيز خواهند بود تا به نداي امام خامنه اي در سفر خراسان شمالي در خصوص ضرورت توسعه اخلاق در فضاي سياسي امروز كشور لبيك گويند ؟

پانوشت:
1-    نامه به حسين شريعتمداري (كيهان 12 ديماه 1391)
برادر عزيز و ارجمندم جناب آقاي حسين شريعتمداري
مديرمسئول محترم روزنامه كيهان
السلام عليكم
احتراماً به اطلاع مي رسانم مطالب مفيدي را در ستون يادداشت روز مورخ 6 دي 1391 تحت عنوان «اين نشانه ها ديدني نبود؟!» در روزنامه كيهان به قلم جنابعالي خواندم و به عنوان «پامنبري» نكاتي به نظرم رسيد كه حضورتان اعلام مي دارم. اگر مفيد دانستيد تحت عنوان «پامنبري» دستور درج فرمائيد.
1- در تعهد و وفاداري شما به مباني انقلاب اسلامي و راه پرفروغ و ماندگار امام راحل عظيم الشأن و منويات رهبر معظم انقلاب كوچكترين ترديدي ندارم سوابق درخشان شما قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نشانگر دلبستگي و اعتقاد به نظام مقدس جمهوري اسلامي است و همين موجب ارادتم به شماست.
2- شما برادر عزيز، نماينده محترم رهبر معظم انقلاب اسلامي هستيد و بايد مشي پدرانه سكاندار انقلاب و ولي امر مسلمين را سرلوحه خود قرار دهيد و در آرامش بخشي به فضاي سياسي كشور نقش آفرين باشيد.
3- ملت ما در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا هستند. بدون شك حضور نيرومند مردم در هر انتخابات از آغاز انقلاب تاكنون موجب تحكيم امنيت ملي و اقتدار نظام بوده و اين مهم همواره مورد رشك و حسد دشمنان اسلام است. متأسفانه طي يك دهه گذشته كه استكبار جهاني بطور جد وارد نبرد نرم با جمهوري اسلامي شده است، عده اي از روي جهل يا غفلت در همگرايي با دشمن و ضد انقلاب رو در روي ملت و رهبري معظم انقلاب قرار گرفتند و از انتخابات كه مي بايستي به عنوان يك «جشن ملي» براي اقتدار نظام باشد با فريب دشمنان ابزاري براي براندازي ساختند. حوادث تلخ 23 خرداد تا 9 دي سال 88 نمايانگر اين واقعيت است. دشمن رقابت در انتخابات را تبديل به «تنازع» كرد و سعي نمود به وحدت ملي آسيب رساند. رسانه ها تا آنجا كه مي توانند بايد سعي كنند ادبيات رقابت را براساس آموزه هاي اسلامي تبليغ و ترويج و تنظيم كنند تا دشمن نتواند ادبيات تنازع را توسط سرويس هاي جاسوسي خود و خودفروختگان و نيز غفلت زدگان به مردم تحميل كنند. لذا شايسته است همه دوستان و علاقمندان به نظام كه التزام عملي به نظام و ولايت فقيه دارند و دلسوزانه براي مردم در عرصه هاي مختلف تلاش خداپسندانه دارند و در پي رضايت خداوند و پسند حضرت صاحب الامر(عج) مي باشند فضايي تدارك نمايند كه همه سلايق سياسي داخل نظام در جشن انتخابات حضور يابند و موجبات رقابت سالم، جدي و قانونمند را فراهم كنند و ان شاءالله زمينه هاي انتخابات باشكوه و حضور حداكثري مردم به گونه شادمانه و بانشاط را فراهم نمايند.
4- به نظر مي رسد جهت گيري آيت الله هاشمي رفسنجاني در آستانه انتخابات رياست جمهوري يازدهم براي جذب و حضور حداكثري مردم و تقويت همبستگي ملي و حضور تمامي افراد جامعه كه وفادار به نظام اسلامي مي باشند مي تواند بستر مناسبي را براي تحكيم مردم سالاري ديني فراهم كند و توطئه هاي دشمنان اسلام در القاء عدم مقبوليت مردمي نظام را خنثي نمايد از اين جهت فارغ از هر پيش داوري بايد با حسن ظن به ديدگاه ايشان نگاه كرد.
5- البته شايسته بود هم به لحاظ شخصيت حقيقي و هم شخصيت حقوقي آيت الله هاشمي رفسنجاني طوري سخن بگويند كه ساختار برگزاري انتخابات و دهها هزار نفر از مردان و زناني كه به عنوان معتمدين مردم طي سه دهه گذشته انتخابات را در سراسر كشور برگزار مي كنند، زير سؤال نروند. نبايد ايشان طوري حرف بزنند كه ساز و كار حقوقي در انتخابات را معيوب نشان دهند و احتمال دخل و تصرف در آراء مردم را قوي بدانند. اين يك توهم است اهل خرد مي دانند، كه اين ادعا صحيح نيست.
انتخابات طي سه دهه گذشته علي رغم حاكميت سلايق گوناگون در قوه مجريه، به دليل نظارت جامع شوراي محترم نگهبان و حضور شش فقيه عادل و شش حقوقدان برجسته منتخب مجلس با هدايت هاي صحيح امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري دام ظله بحمدالله آزاد، شفاف و قانوني بوده است و دليل صحت آنهم اين است همواره جريان منتخب مردم از صندوق آرايي بيرون مي آمدند كه مجريان انتخابات از جريان رقيب بودند لذا سخن دو پهلو گفتن در مورد انتخابات به گونه اي كه بوقهاي استكباري و ضد انقلاب از آن بهره ببرند مسموع نيست. اين نوع موضع گيري ها حسن ظن نسبت به ديدگاه هاي آقاي هاشمي رفسنجاني و نيز جهت گيري هاي خيرخواهانه ايشان را مي تواند خدشه دار نمايد.
حبيب الله عسگراولادي
 
2-    سخني با برادرم رسايي (روزنامه رسالت 11 ديماه 1391)

 برادر عزيز و ارجمند حجت الاسلام والمسلمين رسايي
با سلام و ادب ويژه چند نكته را كه شما بهتر از بنده مي‌دانيد متذكر مي‌شوم. خداوند در قرآن كريم فرموده است: و ذكر فان الذكري تنفع المومنين( ذاريات 55).
 اميدوارم تذكر برادرانه و صميمانه سودمند باشد. ان‌شاء الله
 1- جنگ نرم دشمن عليه ملت ايران كه پس از پايان جنگ 8 ساله دشمنان اسلام و ايران عليه موجوديت انقلاب آغاز شد، مختصات و ويژگي‌ها وعلائم خاص خود را دارد كه اگر نتوانيم آنها را درست شناسايي كنيم ممكن است بي‌آنكه بخواهيم در زمين دشمن بازي كنيم و آنها ما را بازي دهند.
2- وقايع تلخ 18 تير 78 نشان داد استعدادهايي در درون جمهوري اسلامي وجود دارد كه دشمن طمع كرده تا آنها را به سربازي بگيرد.
 دشمن با هوشمندي اين استعداد را ضميمه كينه‌توزي‌هاي منافقين، سلطنت طلب‌ها ، بهائيان و كمونيست‌هاي از خدا بي‌خبر كرد و براي نظام يك تهديد امنيتي ساخت. اما مردم عزيز ما اين تهديد را به فرصت تبديل كردند و تست دشمن را با قيام تاريخي و حماسي 23 تير سال 78 با موفقيت پشت سر گذاشتند و نشان دادند كه جلوتر از برخي نخبگان بي‌توجه به فريب دشمن حركت مي‌كنند و كوتاهي‌ها و احيانا خواب آلودگي‌هاي آنها را با بصيرت خود و با حضور در صحنه جبران مي‌كنند.
 3- دشمن با اين شكست تاريخي به پستوهايي خزيد و 10 سال روي يك فتنه ديگر سرمايه‌گذاري كرد و براي انتقام از شكست خود در
23 تير 78 به بهانه رقابت‌هاي سياسي انتخابات رياست جمهوري سال 88 به ميدان آمد. آنها از قبل شروع كردند به سربازگيري و متاسفانه برخي بي‌توجه به نيرنگ‌هاي دشمن از خيمه ولايت و انقلاب عملا خارج شدند و از روي غفلت به سربازي در پادگان حريف گرفتار شدند.
 4- اينكه ما با ساده انديشي فكر كنيم دراردوگاه ما كسي مفتون فتنه‌گري‌هاي دشمن نشد و همگي پاك و صالح ماندند، درست نديدن كل معادله فتنه است. نقشه دشمن اين بود كه به شكاف رقابت‌هاي سياسي وارد شود، آنها را فعال نگه دارد و هر دو را به سمت افراطي‌گري ببرد. آنها بستر منازعات را براي نشستن شتر فتنه مهيا ديدند. از غفلت ، جهل منجر به لجاجت، عصبانيت وخشم و كينه‌توزي برخي بهره‌ها بردند و شد آنچه نبايد مي‌شد. ترديدي نيست كه مي‌بايست با اين شرارت در دو بعد حقوقي و سياسي بر خورد مي شد وفتنه‌گران سرجاي خود مي‌نشستند . در بعد حقوقي دادگاه‌ها برگزار شد و كساني كه اهل فتنه بودند به زندان و مجازات‌هاي مشخص محكوم شدند. دربعد سياسي مردم شرارت منافقين،
سلطنت طلب‌ها و ضد انقلاب وغفلت زدگان را نيز رصد كردند و در قيام تاريخي 9 دي در برابر آنها ايستادند و كار را يكسره كردند.
دراين معركه عمارهاي تاريخ معاصر به ميدان آمدند و به نداي تاريخي "اَين عمار"هاي رهبري معظم انقلاب پاسخ دادند و نگذاشتند توطئه دشمن درغلبه نبرد نرم عليه ملت عملي شود.
 برادر عزيز آقاي رسايي، نطق شما در مجلس در واكنش به فرايند رسيدگي به جرايم مهدي هاشمي را در دو نوبت خواندم . اينجانب نمي‌خواهم وارد نقد حقوقي ماهيت نطق شما بشوم.اما چند نكته را از باب مختصات جنگ نرم ياد آوري مي‌كنم.
 الف- موضوع اصلي جنگ نرم سربازگيري از دشمن است و  ما نبايد در اين جنگ دشمن را در اين سربازگيري ياري رسانيم. براي پرهيز از اين غفلت بايد بدانيم در آن سوي نبرد آمريكاي جنايتكار و رژيم صهيونيستي روسياه و انگليس مكار قرار دارند و در اين سوي نبرد، رهبر مظلوم انقلاب هدايت، رهبري ومديريت نبرد  نرم را به عهده دارند. ما بايد گوش به فرمان ايشان باشيم  واگر تندتر از ايشان حركت كنيم همرديف مارقين مي‌شويم كه دراين صورت احتمال خروج از دين وجود دارد و كندتر از ايشان هم حركت بكنيم ، اين فاصله ما را به دره نابودي مي‌كشاند و بي‌ترديد اگر كسي همراه ايشان باشد به حق خواهد رسيد.
المتقدم لهم مارق، و المتاخر عنهم زاهق و اللازم لهم لاحق . اگر در جنگ جمل ونهروان پيروان علي (ع) به اين قاعده عمل مي‌كردند شايد در صفين در دو قدمي فتح خيمه معاويه ترديدها باعث نمي‌شد كه جنگ "سخت" بُرده را به يك جنگ "نرم" فريبكارانه ببازند.
لحن شما در اين دو نطق حكايت از اين دارد كه  قدرت خارق العاده رهبري در مهار نبرد نرم دشمن را دقيق و روشن در محاسبه نداريد.
 ب- نقد شما به مهدي هاشمي يك مسئله است و تسري آن به آيت الله هاشمي رفسنجاني و خانواده‌اش كه اكنون با حكم رهبري در درون خيمه نظام و در مسند رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام نشسته است مسئله‌اي ديگر. اين لحن نشان مي‌دهد شما از اين حضور( درخيمه نظام و رهبري) خشنود نيستيد. اين درست جايي است كه ممكن است در اثر يك غفلت انسان در راهبرد دشمن در جنگ نرم عمل كند.
ج- ما اكنون در پيچ تند وحساس وخطير تاريخ قرار داريم. در نقد فتنه و انحراف بايد دقت كنيم اولي را مظلوم نكنيم و دومي را تا مرز سياه نمايي عملكرد دولت وحتي نقد رئيس جمهور جلو نبريم. ما بايد درخط روشنگري حركت كنيم . خط روشنگري و بصيرت افزايي، رهبري را در اقتدار و مسلط به اوضاع و نقشه‌هاي دشمن مي‌نشاند.   د- البته تمام شخصيت‌هاي نظام در معرض نقد مردم و نخبگان هستند و خود را بايد براي پاسخگويي آماده كنند. اما ما هم بايد جانب انصاف و عدالت را رعايت كنيم ودر نقد آيت الله هاشمي رفسنجاني حريم گفته‌هاي امام(ره) و رهبري را در مورد ايشان نگاه داريم. بويژه اين وصيت امام(ره) كه: " ميزان حال فعلي افراد است" .  و- مراقبت شما در سخن گفتن و نطق در مجلس به‌عنوان روحاني، نماينده مجلس وعضو كميسيون اصل 90 بايد مبتوني بر رعايت دقيق موازين شرعي و قانوني باشد. قبل از محكوميت و راي نهايي دستگاه قضائي در مورد فرد متهم سخن گفتن مبناي قانوني ، انساني و اخلاقي ندارد و فضاي كشور را در آستانه انتخابات ملتهب و متشنج كردن با اصول راهبردي مقام معظم رهبري سازگار نيست. هـ - همچنين لحن شما در نقد نهادهاي قانوني نظام در پيگيري فرايند حقوقي جرايم مهدي هاشمي نبايد به‌گونه‌اي باشد كه دشمنان نظام را شاد كند و همان رفتاري را كه اشرار اهل فتنه در نقد دستگاه قضائي يا ديگر نهادهاي نظام داشتند در ذهن‌ها تداعي كند. ما و شما به نظام و رهبري وفا داريم و اين وفاداري بايد در موضع‌گيري‌ها و رفتار سياسي ما و حتي لحن نقدهايمان تجلي داشته باشد.
حبيب الله عسكراولادي

۱۳۹۱/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...