نسخه چاپی

جزئیات طرح رصد لحظه‌ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی

عکس خبري -جزئيات طرح رصد لحظه‌اي ميزان برداشت نفت خام و ميعانات گازي

كلیات طرح رصد لحظه‌ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی در جلسه اخیر كمیسیون انرژی به تصویب رسید.

به گزارش نما، در جلسه اخیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طرح رصد لحظه‌ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی با وجود اینکه این طرح بار مالی سنگینی دارد اما با توجه به اینکه موجب شفافیت میزان تولید و برداشت فرآورده‌ها خواهد شد، کلیات آن با اکثریت آرای اعضا به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه مقرر شد جزئیات آن در کارگروه نفت و گاز کمیسیون به صورت کارشناسی بررسی دقیقتر و در صورت نیاز اصلاح شود و پس از آن جزئیات طرح در صحن کمیسیون مرود بررسی قرار گیرد.

متن کامل طرح رصد لحظه به لحظه برداشت نفت به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

برای رصد لحظه ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی از چاه تا نقطه تحویل به پالایشگاهها و پایانه های صادراتی و موجودی مخازن در بنادر و پالایشگاهها و همچنین موجودی فرآورده های نفتی در خطوط لوله و مخازن نیازمند سامانه ای دقیق برای مبارزه با فساد در این امور هستیم.

عنوان طرح:رصد لحظه ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی

وزارت نفت موظف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ مصوبه این قانون با نصب دستگاههای سنجش الکترونیک در خطوط لوله و مجاری نفت کشور ترتیبی اتخاذ نماید تا امکان رصد لحظه ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی از چاه تا نقطه تحویل به پالایشگاهها و پایانه های صادراتی و موجودی مخازن در بنادر و پالایشگاهها و همچنین موجودی فرآورده های نفتی در خطوط لوله و مخازن فراهم شود. متخلفین از اجرای این قانون مشمول مجازات نوع ... خواهند بود.

۱۴۰۰/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...