نسخه چاپی

محموله جدید واكسن كرونا وارد كشور شد/ واردات ۱۵۲.۵ میلیون دوزی

عکس خبري -محموله جديد واکسن کرونا وارد کشور شد/ واردات ???.? ميليون دوزي

سخنگوی گمرك گفت: با ورود دو محموله واكسن سینوفارم به كشور میزان واكسن‌های وارده به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دوز رسید.

به گزارش نما، سید روح الله لطیفی گفت: محموله‌های ۸۸و ۸۹ واکسن به میزان ۴۰۰ هزار دوز و ۲ میلیون دز با برند سینوفارم در روزهای اخیر از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت حمل یکسره ترخیص شد که با اضافه شدن این میزان واردات واکسن به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دوز رسید.

وی افزود: با ورود این دو محموله واکسن سینوفارم وارده به ۱۳۵ میلیون و ۴ هزار و ۴۹۸ دوز رسید.

لطیفی در خصوص واردات سایر واکسن‌های کرونا گفت: پس از سینوفارم، واکسن آسترازنکا به میزان ۱۳ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۱۰ دوز، اسپوتنیک ۴ میلیون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دوز و باهارات با یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز از مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شد و به صورت حمل یکسره و بدون توقف ترخیص شد.

سخنگوی گمرک افزود: به دلیل تولید مناسب واکسن در داخل، میزان بالای واکسیناسیون و واردات مناسب در چند ماه اخیر، نیاز به واردات واکسن کرونا کاهش یافته است.

لطیفی تاکید کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای فراگیری کرونا، اقدامات ویژه ای را برای ترخیص فوری اقلام مقابله با کرونا در دستور کار قرار داده و در حال حاضر نیز این رویه ادامه دارد و به محض ورود واکسن یا کالاهای مرتبط، با تصمیم ستاد ملی کرونا یا مسئولان وزارت بهداشت، محموله‌های وارده با حداقل اسناد و کمترین ایستایی ترخیص خواهد شد.

وی افزود: دو میلیون بسته کیت تشخیص کرونا، اهدایی سازمان بهداشت جهانی نیز در روزهای اخیر از گمرک ترخیص شده و تحویل وزارت بهداشت شده است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...