نسخه چاپی

طحان نظیف:

استعفای آیت‌الله جنتی صحت ندارد

عکس خبري -استعفاي آيت‌الله جنتي صحت ندارد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان بدون اینكه الزام قانونی داشته باشد، همواره در حوزه شفافیت در حوزه مصوبات پیشتاز بوده است.

به گزارش نما، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (شنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی درخصوص درخواست برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای دلایل رد صلاحیت‌شان گفت: ما همیشه از اصلاح قانون انتخابات استقبال کردیم و معتقدیم اصلاح این قانون باید رقم بخورد. اگر قانون تغییر کند ما هم به قانون پایبند خواهیم بود.

استعفای دبیر شورای نگهبان صحت ندارد

طحان نظیف در واکنش به سوالی درخصوص استعفای دبیر شورای نگهبان گفت: تغییری در ترکیب شورای نگهبان مطرح نیست.

شورای نگهبان در زمینه شفافیت پیشتاز است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «مجلس برای طرح شفافیت آرا نمایندگان اقدام به تدوین طرح جامعی کرده است که به موجب آن آرا برخی نهادها همچون شورای نگهبان نیز شفاف شود. آیا مجلس اختیار قانون‌گذاری به منظور تغییر آئین‌نامه شورای نگهبان برای شفاف شدن آرا این نهاد را دارد؟» تصریح کرد: ما در شورای نگهبان با هر چیزی که منع شرعی و قانونی نداشته باشد و برای اطلاع‌رسانی عمومی و شفافیت در نهادها و تصمیمات آنها مفید باشد، موافق هستیم و مشکلی نداریم اما اینکه دقیقاً چه متنی به تصویب مجلس برسد و چه نهادهایی را شامل شود، باید منتظر ماند تا متن نهایی تهیه شود. این مساله در حال حاضر قابل اظهار نظر نیست.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: ما در شورای نگهبان همواره در خصوص شفافیت در حوزه مصوبات پیشتاز بودیم بدون اینکه الزام قانونی در این موضوع داشته باشیم.

طحان نظیف افزود: سامانه نظرات شورای نگهبان که سال‌هاست مردم و نخبگان از آن استفاده می‌کنند نمونه و مصداق بارز همین موضوع است که تمام سوابق اعم از نظرات شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تاکنون، محتوای طرح‌ها و لوایح، مشروح مذاکراتی که اعضای شورای نگهبان مصوبات را بررسی می‌کنند و همچنین مبانی استدلالات این شورا، بر روی این سامانه وجود دارد و در دسترس همگان است.

وی تاکید کرد: با همه اینها باید تا زمان تهیه متن نهایی مصوبه منتظر بمانیم تا بتوانیم نسبت به آن اظهار نظر کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با ساز و کار شورای نگهبان برای تشخیص مغایرت‌های اصل ۵۰ قانون اساسی اظهار کرد: در شورای نگهبان نسبت به محیط زیست حساسیت داریم. اگر مفاد هر مصوبه‌ای منجر به آلودگی محیط زیست شود با ایراد شورای نگهبان مواجه خواهد شد. خیلی اوقات اشکال به قانون بر نمی‌گردد بلکه به شیوه اجرای قانون مرتبط است.

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...