نسخه چاپی

فغانپور: سرخابی ها با اشتباه فدراسیون از آسیا حذف شدند/ مصطفوی جایگاه مجلس را نمی‌داند

عکس خبري -فغانپور: سرخابي ها با اشتباه فدراسيون از آسيا حذف شدند/ مصطفوي جايگاه مجلس را نمي‌داند

مسئول امور حقوقی سابق فدراسیون فوتبال گفت: تصمیمات اشتباه فدراسیون فوتبال سبب حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا شد.

به گزارش نما، صفی‌الله فغانپور درباره حذف استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این موضوع هیچ ارتباطی به AFC ندارد زیرا صدور مجوز حرفه‌ای به فدراسیون‌ها واگذار شده و آنها در این مورد تصمیم‌گیرنده هستند. تصمیمات اشتباه فدراسیون فوتبال و تعریف‌ و تمجیدهای بی‌جای مدیران عامل دو باشگاه از فدراسیون سبب حساسیت کنفدراسیون شد و به همین دلیل AFC سخت‌گیرانه رفتار کرد.

وی با اشاره به مجادله داریوش مصطفوی با احمد راستینه نماینده مجلس شورای اسلامی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی توضیح داد:‌ نمی‌دانم مصطفوی می‌داند جایگاه دولت، مجلس و قوه قضائیه به عنوان قوای سه‌گانه کشور چیست یا خیر؟ وی به یک نماینده می‌گوید مجلس چه جایگاهی دارد که وارد چنین بحث‌هایی می‌شود و اصلا حذف استقلال و پرسپولیس به مجلس ربطی ندارد. طبق قانون اساسی، مجلس در همه بخش های کشور حتی عملکرد دولت و قوه قضائیه وظیفه نظارتی دارد و می‌تواند در همه بخش‌ها نظارت کند.

مسئول امور حقوقی سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از وظایف اصلی و اساسی مجلس نظارت بر حُسن انجام امور کشور است. در ضمن فیفا اعلام کرده به شرطی فدراسیون فوتبال ایران را به رسمیت می‌شناسیم که مجلس، اساسنامه‌اش را تصویب کند. وقتی فیفا رسمیت و اعتبار فدراسیون فوتبال را با وجود تایید مجمع، منوط به تصویب اساسنامه فدراسیون در مجلس می‌کند، چگونه مصطفوی می‌گوید مجلس چه جایگاهی دارد که در این مسائل ورود می‌کند؟ یک نفر هم نیست به این پیرمرد بگوید کجای کار هستی و چرا متوجه نیستی فدراسیون جهانی فوتبال، چنین مسئولیتی را در اختیار مجلس قرار داده است.
فغانپور اضافه کرد: باید یک نفر داریوش مصطفوی را متوجه کند وظیفه ذاتی مجلس ورود به چنین اموری است تا اشتباهات و مشکلاتی که فدراسیون فوتبال برای کشور ایجاد می‌کند را رفع کرده و فوتبال را به جایگاه اصلی‌اش برگرداند. در فدراسیون فوتبال انحرافاتی ایجاد شده و به دلیل اشتباهات این مجموعه هواداران پرسپولیس و استقلال که طرفدار ۵۰ و ۴۰ میلیونی دارند، سرخورده شده‌اند. مجلس باید این قضایا را پیگیری کرده و مسیر انحرافی فدراسیون را سر و سامان بدهد. غیر از مجلس چه کسی می‌تواند چنین وظیفه ای داشته باشد؟

وی عنوان کرد: اگر دولت دخالت کند، می‌گویند دولت نباید در امور فدراسیون دخالت کند. اگر قوه قضائیه وارد امور شود به این اقدام ایراد می‌گیرند. به همین دلیل مجلس تنها نهاد رسمی و قانونی است که فیفا آن را به رسمیت شناخته و می‌گوید باید اساسنامه فدراسیون را تصویب کند. حذف استقلال و پرسپولیس هم به دلیل تصمیمات داخلی است. فقط AFC گفته مواردی که اعلام کردیم درست نیست اما نگفته این دو تیم حذف شوند. تصمیم خودمان منجر به حذف استقلال و پرسپولیس شد. ورود مجلس هم می‌تواند گره‌گشا باشد و مشکلات را حل کند. حتی در بحث واگذاری سرخابی‌ها هم باید این نهاد نظارت کند زیرا در غیر این صورت احتمال انحراف وجود دارد و ممکن است دو باشگاه با شایستگی واگذار نشوند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...