نسخه چاپی

علائم جدید و متفاوت امیكرون چیست؟

عکس خبري -علائم جديد و متفاوت اميکرون چيست؟

گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد كه افراد مبتلا به كرونای اومیكرون دچار علائم جدیدی می‌شوند كه مربوط به گلو و بینی نیست.

به گزارش نما، همانطور که تا کنون اعلام شده است آبریزش بینی، سردرد، گلو درد و عطسه جز شایع‌ترین عوارض کرونا در نظر گرفته شده است، به نظر می‌رسد که مبتلایان به اومیکرون علائم متفاوتی نسبت به سه علامت کووید اولیه را تجربه می‌کنند. سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) تب بالا، سرفه مداوم و از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی را به عنوان سه علامت اصلی هشدار دهنده کرونا ویروس در نظر گرفته است، اما با توجه به گزارش‌های متعدد در مورد ابتلاء به گونه اومیکرون به نظر می‌رسد که علائم این سویه بیش از دیگر سویه‌ها شبیه به سرماخوردگی است.

محققان دو نشانه جدید عفونت اومیکرون را شناسایی کرده‌اند که بدن را به روش متفاوتی نسبت به دیگر علائم رایج تحت تأثیر قرار می‌دهد. افراد زیادی در مراحل اولیه بیماری کووید -۱۹ ناشی از گونه اومیکرون حالت تهوع را گزارش کرده‌اند. دیگر نشانه رایج در میان افراد مبتلا به گونه اومیکرون کمردرد است. داده‌های ارائه شده حاکی از این است که کمر درد یکی از علائم هشدار دهنده اولیه عفونت ناشی از اومیکرون است که ممکن است به دردهای عضلانی در سراسر بدن تبدیل شود و بسیاری از افراد مبتلا به این گونه بدن درد را به عنوان یک علامت رایج گزارش کنند.

دیگر علائم اصلی گونه اومیکرون شامل تعریق شبانه و خستگی می‌شود. به گفته محققان، لازم است افراد آگاهی لازم را در مورد علائم گونه جدید اومیکرون کسب کنند، زیرا اکثر افراد مبتلا به این گونه علائمی مانند سویه‌های قبل ویروس کرونا مانند تب یا از دست دادن حس چشایی و بویایی را تجربه نخواهند کرد.
منبع:ایمنا

۱۴۰۰/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...