نسخه چاپی

بمبی كه با هدیه كریسمس پیدا شد

یك پسر بچه انگلیسی در اولین بازی خود با هدیه روز كریسمسش كه یك فلزیاب بود، توانست بمبی را كه به دوره جنگ جهانی دوم تعلق داشت، كشف كند.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» نوشت: «سانی کارتر» پسر هفت ساله انگلیسی که به عنوان هدیه روز کریسمس یک فلزیاب از والدینش دریافت کرده بود، در اولین استفاده از این اسباب بازی جدیدش، موفق شد یک متعلق به جنگ جهانی دوم را پیدا کند.

پدر و مادر این پسر بچه تصور می کنند که سانی در اوج خوش شانسی تنها موفق به کشف سکه و یا یک کلید گم شده خواهد شد اما سر آنها در اولین استفاده از این اسباب بازی اش، با یک بمب دوره جنگ جهانی دوم به خانه بازگشت.

سانی خیلی زود متوجه بمبی که کشف کرده بود، نشد و بنابراین شی فلزی که پیدا کرده بود را به پدرش داد. پدر سانی نیز بعد از پاک کردن گل های سفت شده روی این شی فلزی به تدریج متوجه شد که آنچه پسرش کشف کرده است چیزی شبیه به یک گلدان از جنس طلا نیست و بنابراین به توصیه یکی از دوستانش گوش داد و با پلیس تماس گرفت.

مقامات پلیس و تیم خنثی سازی بمب آنها نیز با حضور در صحنه کشف این شی فلزی دیدند که پدر سانی بمب کشف شده را در سطلی از آب غوطه ور کرده است زیرا او تصور می کرد که بمب کشف شده یک بمب فسفری آلمانی است که در صورت خشک شدن منفجر می شود.

مسئولان خنثی سازی این بمب اعلام کرده اند که این شی کشف شده یک بمب مشقی است که شامل همان سیم های یک بمب واقعی است اما هیچ ماده منفجره ای در آن وجود نداشته است.

ارتش از بمب های مشقی در طول جنگ های جهانی دوم و سوم برای مقاصد آموزشی خود استفاده می کرده است زیرا ساخت آنها ارزان تر و ایمنی اشان بیشتر بوده است.

پدر و مادر سانی اعلام کرده اند که از این کشف پسرشان زبانشان بند آمده است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...