نسخه چاپی

امسال اردوی راهیان نور برگزار می‌شود؟

عکس خبري -امسال اردوي راهيان نور برگزار مي‌شود؟

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: با توجه به افول شیوع كرونا احتمالا امسال میزبان حضور مردم در مراسم راهیان نور در اوایل اسفند خواهیم بود.

به گزارش نما، سردار حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه در چهارمین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه در این همایش اساتید حوزه روایتگری، راویان نخبه و اساتید روایتگری و اساتید روایتگری در سراسر کشور حضور دارند، افزود: با توجه به اینکه روند شیوع ویروس کرونا در کشور رو به افول است، احتمالا امسال میزبان حضور مردم در مراسم راهیان نور در اوایل اسفند خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه روایت گری مجاهدت های سال های اخیر درباره مبارزه با داعش ضروری است، افزود: همانطور که بارها از سوی رهبری تاکید شده است، بهتر این است که ما خود واقعیت ها را روایت کنیم و مراقبت کنیم که این حوادث تاریخی و حماسه ها دچار تحریف و فراموشی نشود.


وی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر حضرت فاطمه واقعه غدیر را روایت می کردند، افرود: برخی آن را انکار کردند، برخی دیگر ان را نفی کردند و برخی دیگر ان را تحریف کردند و شاهد چنین موضوعی در تاریخ کشور و اسلام هستیم و اجازه نمی دهیم حماسه دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان با کمک روایتگران دچار فراموشی و تحریف شود.

وی افزود: در سال های اخیر ۷ دوره تربیت استاد راوی را داریم و بسیاری از آنان دوره ها را با موفقیت گذرانده و در سراسر کشور تربیت راوی انجام می شود که تعداد ان ها به ۲۵ هزار نفر رسیده است.

وی با تاکید بر روایتگری تخصصی افزود: راویان باید در هر منطقه عملیاتی از کسانی باشند که‌خود در این حوزه و جبهه حضور داشته باشند و بر اساس شنیده ها روایت نکنند.

حق طلب افزود: اثرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی راهیان نور و فعالیت‌هایی از آن دست است.

وی ادامه داد: هیچ سابقه تاریخی قبل و بعد انقلاب، نورانی تر و اثرگذارتر از دوران دفاع مقدس نیست و این دوران نشان داد که مظلومان عالم چطور می توانند مقابل مستکبرین بایستند.

وی ادامه داد: تا قبل انقلاب این تصور وجود داشت که وقتی ناو امریکایی سمت کشوری می رود آن کشور حکومتش ساقط می‌شود. حتی برخی سفرا در برخی کشورها در تعین دولت ها نقش داشتند و اینطور القا شده بود که امریکا هر چه بخواهد انجام می شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب، دفاع مقدس را جنگی بین المللی معرفی کردند، افزود: در این جنگ ما یک طرف بودیم و تنها از سوی ملت ها تایید می شدیم که نمونه آن شیعیان کشورهای اطراف بود و حتی شهیدی هم از اروپا داشتیم و طرف دیگر ابرقدرت های شرق و غرب در ناتو و ورشو بودند که با ما مقابله می کردند و علیه ما از دشمن پشتیبانی می کردند.

وی گفت: ۴۳ کشور در دوران دفاع مقدس به شکل مستقیم به دشمن به صورت های مختلف کمک می کردند.

حق طلب با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات کربلای ۵ گفت: از تمام تجربه دفاع مقابل رژیم بعث عراق در این عملیات استفاده کردیم و رژیم بعثی تا مرز نابودی نیروهای مسلح خود جنگید و ما توانستیم در این دوره مکتب دفاعی و نظامی خود را برای بسیاری از کشورها تبیین کنیم.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...