نسخه چاپی

خرید سنگین زرهی استرالیا از آمریكا

عکس خبري -خريد سنگين زرهي استراليا از آمريکا

استرالیا در راستای بروزرسانی ناوگان نظامی خود، قراردادی ۳.۵ میلیارد دلاری برای خرید بیش از ۱۲۰ تانك و دیگر خودروهای زرهی با آمریكا امضا كرده است.

به گزارش نما، آمریکا در سال گذشته با این خرید موافقت کرد و پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا نیز امروز (دوشنبه) این قرارداد را تایید می‌کند.استرالیا به موجب این قرارداد، ۷۵ تانک "M۱A۲" آبرامز، ۲۹ خودروی زرهی تهاجمی برای پاکسازی مواد منفجره، ۱۷ خودروی نظامی پل‌ساز و شش خودرو زرهی بازیابی دریافت می‌کند.داتون در بیانیه‌ای گفت، این خودروها بهترین امکان پیروزی و حفاظت در برابر خطرات آینده را به سربازان استرالیا می‌دهند.

انتظار می‌رود استرالیا در سال‌های آتی، چیزی حدود ۳۰ تا ۴۲ میلیارد دلار صرف خودروهای زرهی کند.این توافق بحث‌هایی بر سر نیازهای نظامی استرالیا را به دنبال داشته است؛ برخی از متخصصان امنیت ملی می‌گویند که در نبردهای دریایی با قدرت‌های جهانی مانند چین، خودروهای زرهی سنگین به کار استرالیا نخواهند آمد.

اولین محموله این خودروها قرار است در سال ۲۰۲۴ به استرالیا رسیده و از سال بعد به خدمت گرفته شود.

این قرارداد تازه‌ترین نشانه تقویت اتحاد نظامی آمریکا و استرالیا برای مقابله با قدرت در حال گسترش چین در منطقه هند-اقیانوسیه است.پیش از این نیز جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به همراه رهبران استرالیا و انگلیس، قرارداد آکوس را امضا کردند که به موجب آن، استرالیا صاحب زیردریایی‌های هسته‌ای می‌شود.
منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...