نسخه چاپی

مهلت 15 روزه برای جایگزینی نیكزاد

رئیس كمیته فناوری‌های نوین مجلس گفت: از زمان تآیید قانون ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون مصوبه مجلس در شورای نگهبان و ابلاغ آن از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور، وی حداكثر 15 روز برای معرفی جایگزین نیكزاد فرصت دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته از تأیید طرح ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس در این شورا خبر داد که بر این اساس ادغام وزارت ارتباطات منتفی و سرپرستی نیکزاد بر این وزارتخانه نیز به پایان می‌رسد.

عباسعلی کدخدایی گفته بود: شورای نگهبان طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را که با اصلاحاتی در جلسه ششم دی ماه مجلس به تصویب رسیده بود، مورد بحث و بررسی قرار داد و با توجه به اصلاحات به عمل آمده، این طرح مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و به تأیید شورای نگهبان رسید.

در این رابطه محمد سلیمانی رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری در پاسخ به این سوال که با این اعلام سخنگوی شورای نگهبان دولت چه مقدار برای معرفی جایگزین آقای نیکزاد در وزارت ارتباطات مهلت دارد، گفت: روال این است که شورای نگهبان تصمیم خود را به رئیس مجلس اعلام و سپس رئیس مجلس قانون را برای اجرا به رئیس جمهور اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: سپس رئیس جمهور قانون را برای اجرا به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد کرد.

رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس افزود: از زمان اعلام رئیس مجلس به رئیس جمهور، وی حداکثر 15 روز برای معرفی جایگزین آقای نیکزاد فرصت دارد.

وی ادامه داد: البته با توجه به رسانه‌ای شدن موضوع این قانون و اطلاع آقای نیکزاد، حق دخالت در امور تاثیر گذار و امضا در مدت این 15 روز را ندارد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...