نسخه چاپی

2 سرطان رایج در مردان و زنان ایرانی

عکس خبري -2 سرطان رايج در مردان و زنان ايراني

دبیر علمی ششمین كنگره بین‌المللی كلینیكال انكولوژی گفت: امروزه شاهد تغییر شیوع سرطان در ایران هستیم و سرطان پروستات در مردان و پستان در زنان بسیار شایع است.


به گزارش نما، امیر محمد عارف پور، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی با اشاره به اینکه ششمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی امسال به صورت ترکیبی( حضوری و مجازی) با شرکت اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج از کشور ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود،گفت:جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان سرطان و به طور کلی کلینیکال انکولوژی ارائه و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و این سمینار بین‌المللی تحت لیسانس انجمن ازمو((ESMO و استرو(ESTRO ) است و ارزش علمی و حرفه‌ای بسیار بالایی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به سرطان‌های شایع در جهان که شامل کولون، پروستات، پستان و ریه هستند، افزود: تا ۱۰ سال اخیر کانسرهای گوارشی جزو شایعترین سرطان‌ها بودند اما امروزه شاهد تغییر شیوع سرطان در ایران هستیم و کانسر پروستات در مردان و کانسر پستان در زنان بسیار شایع است.

وی سرطان‌های خونی، تومورهای مغزی نخاعی و اعصاب محیطی را از شایعترین سرطان‌های کودکان نام برد و اظهار داشت: درمان اصلی سرطان‌های مغزی نخاعی و عصب محیطی (نوع مدوبلاستوم) توسط رادیوتراپی صورت می‌پذیرد و درمان‌هایی از نوع شیمی درمانی در کنار درمان رادیوتراپی قرار می‌گیرند.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی با اشاره به اینکه در کنگره امسال پنل و موضوعاتی درباره تومورهای مانند تومورهای اطفال، تومورهای سر و گردن و سرطان‌های ریه برگزار می‌شود،گفت: پنل اختصاصی برای درمان‌های جدید تومورهای ناحیه مغز و اعصاب محیطی در این کنگره خواهیم داشت.

عارف پور یادآور شد:همچنین در کنگره امسال پنل اقتصاد سلامت در حیطه انکولوژی برپا خواهد شد و از حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در این زمینه بهره مند خواهیم بود. ‌

منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...