نسخه چاپی

اقدام تازه دانمارك علیه روسیه با ارسال جنگنده و رزمناو به بالتیك

عکس خبري -اقدام تازه دانمارک عليه روسيه با ارسال جنگنده و رزمناو به بالتيک

وزیر خارجه دانمارك در موضع گیری علیه روسیه، از امكان اعزام جنگنده‌های اف-۱۶ و كشتی جنگی برای پیوستن به نیروهای ناتو در بالتیك خبر داد.

به گزارش نما، «ژپه کوفود» وزیر امور خارجه دانمارک غروب دوشنبه به وقت تهران از احتمال اعزام چند فروند جنگنده و یک فروند ناو برای کمک به ناتو علیه ادعای تجمع نیروهای روسیه در مرز با اوکراین خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کوفود گفت، دانمارک پیشنهاد ارسال چهار جنگنده «اف-۱۶» و یک ناو را به عملیات ناتو در منطقه بالتیک و شمال اروپا در پاسخ به تجمع نیروهای روسیه در مرز اوکراین داده است.
مقام‌های ارشد روسیه طی هفته‌های اخیر به صورت مکرر ضمن رد ادعاها درباره تدارک مسکو برای حمله به اوکراین، به آمریکا و کشورهای غربی درباره گسترش سازمان ناتو به سمت مرزهای روسیه و عضویت کشورهایی از قبیل اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی هشدار داده‌اند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داده که خطر بروز درگیری میان ناتو و روسیه همچنان امکان پذیر بوده اما همچنان راه حل سیاسی درباره اختلافات میان دو طرف وجود دارد.

وی که با روزنامه «فایننشال تایمز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «ایجاد راه حل سیاسی و در نظر گرفتن نگرانی‌های روسیه امکان پذیر است اما خطر بروز درگیری با مسکو همچنان ادامه دارد.»

استولتنبرگ درباره اقدامات بازدارنده ناتو در قبال روسیه در صورت بروز درگیری میان دو طرف هشدار داد. دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی اضافه کرد که ناتو امیدوار است بهترین سناریو روی دهد و با تمام تلاش در این مسیر کار خواهد کرد اما برای بدترین شرایط آماده خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه اواسط ماه دسامبر ۲۰۲۱ (ماه گذشته میلادی) به دنبال تشدید تنش‌ها میان مسکو و کشورهای غربی بر سر موضوعاتی از قبیل اوکراین، دو پیش‌نویس درباره ضمانت‌های امنیتی بین روسیه، ایالات متحده و ناتو ارائه کرد.

در این پیش‌نویس‌ها، روسیه به آمریکا پیشنهاد داد که متعهد شود در جمهوری‌های سابق شوروی که عضو ناتو نیستند، پایگاه‌های نظامی ایجاد نکند و از گسترش این اتحاد به شرق خودداری کند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...