نسخه چاپی

توصیه لاریجانی برای اصلاح بودجه۹۱

رئیس قوه مقننه از آمادگی مجلس برای تدوین اساسنامه شركت های نفت و گاز و پتروشیمی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق صبح امروز خود با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از بخش های پژوهشی وزارت نفت، گفت: این بازدید اثرگذار بار دیگر توجه همگان را به این سیاست عمیق جلب نمود که اتکا به نفت در نظام بودجه ریزی سیاست منفعلانه و غیر عقلانی است و باید با تدابیر انقلابی نفت از سبد بودجه جاری کشور جدا شود و به سرمایه تبدیل شود.

رئیس مجلس تأکید کرد: کمیسیون های تخصصی مجلس مخصوصاً کمیسیون تلفیق همان گونه که در برنامه پنج ساله توسعه قید شده است با توجه به تذکرات روشن رهبر معظم انقلاب در بودجه سال آینده این نگاه را محقق نمایند و کاهش بودجه جاری از نفت را ملموس کنند تا در افق پنج ساله کشور از این عارضه نجات یابیم.

به گفته وی این مهم می تواند دستاورد اساسی مجلس هشتم و نهم باشد. همچنین توجه معظم له به تحرک فنی در بخش های فنی وزارت نفت نشان می دهد با توجه به رقابت های منطقه ای در اکتشاف و بهره برداری مخصوصاً در میادین مشترک باید اقدامات اختصاصی برای این وزارتخانه در نظر گرفت تا بخش های فنی آن از منافع ملی کشور دفاع کنند.

لاریجانی با بیان اینکه بخشی از این نیازها در قانون نفت تأمین شده است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی چنان چه لازم باشد گام های دیگری در تدوین اساسنامه شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی بر می دارد.

گزیده نطق وی را در ادامه بخوانید:

* {با اشاره به اقدامات جنایتکارانه سربازان آمریکایی در افغانستان و فلسطین مظلوم} عامل اصلی این جنایت ها آمریکا و رژیم صهیونیستی است این جنایات آنقدر خشن و بی منطق صورت گرفته و می گیرد که آرامش را از هر مسلمان بلکه از هر انسانی سلب می کند. اقدام وحشیانه سربازان آمریکایی در قتل عام مردم روستایی در افغانستان و کشتن ده ها زن و مرد و کودک در فصل زمستان و بی خانمان نمودن آنان امر ساده ای نیست که قابل گذشت باشد؛ چندی قبل نیز سربازان اشغالگر آمریکایی در افغانستان قرآن سوزی راه انداختند و از این طریق قلوب میلیون ها افغان و مسلمان را جریحه دار کردند. آقای اوباما فقط در این ارتباط به اظهار تأسف بسنده کرد و آن را اشتباه افسران خود قلمداد نمود؛ این شگرد همیشگی آنان است که هر وقت در فلسطین نیز رژیم صهیونیستی دست به جنایت و قتل عام زده آن را به مجنونی منتسب کردند تا از عذاب وجدان های آگاه انسان ها و فشار افکار عمومی رژیم خود را برهانند.

*مردم مظلوم افغانستان تا کی باید خون خود را در مسیر هوس های سربازان آمریکایی حراج کنند؛ آمریکا در بدو اشغال افغانستان، نوید آینده ای دموکراتیک همراه با پیشرفت های اقتصادی برای این کشور داد؛ این چه دموکراسی است که سربازان آمریکایی هر لحظه می توانند تعداد زیادی از مردم افغان را به خاک و خون بکشند، چه توسعه ای در این کشور ایجاد کرده اید، جز ساختن پایگاه و پادگان کار دیگری صورت دادید؟

*امروز ایالت متحده آمریکا متهم به شرارت بین المللی است و آمریکا مطمئن باشد خون این مظلومان آنان را رسوا خواهد کرد و با فضاحت بیشتر از اخراج از عراق، مجبور به ترک خاک افغانستان خواهند شد.

*در فلسطین نیز رژیم صهیونیستی دست به اقدامات وحشیانه ای زد و ده ها فلسطینی مظلوم را با حملات خود به شهادت رسانده است؛ شاید این رژیم به خاطر خروج از انزوا و تحقیری که با انقلاب های منطقه ای نصیب آنان شده دست به این جنایت زده اند اما این سبوعیت رژیم صهیونیستی ملت های منطقه را بیدارتر می کند و بر انزوای رژیم می افزاید. البته این اقدام اسرائیل یک هشدارباش به کشورهای اسلامی را نیز در بر دارد که گاه فکر می کنند با مذاکره می توانند ظلم رژیم صهیونیستی را حلاج کنند، زیرا جنایت جزء خصوصیات ذاتی این رژیم است و جز با مقاومت شجاعانه راه حلی نداریم؛ البته پاسخ های قاطعانه حماس به اسرائیل نشان داد مقاومت و مجاهدت زنده است و با قدرت از ملت فلسطین دفاع می کند.

*مجلس شورای اسلامی اینگونه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین و ایالات متحده در افغانستان را محکوم می کنم و به ایالات متحده هشدار می دهد با ناشی گری سیاسی و سبوعیت نظامی با احساسات مسلمانان بازی نکنند که بازی با آتش در منطقه است.

۱۳۹۰/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...