نسخه چاپی

بهادری‌جهرمی: دولت از مردم می‌خواهد كه دوز سوم واكسن را تزریق كنند/ توضیح درباره نحوه افزایش حقوق‌ها

عکس خبري -بهادري‌جهرمي: دولت از مردم مي‌خواهد که دوز سوم واکسن را تزريق کنند/ توضيح درباره نحوه افزايش حقوق‌ها

سخنگوی دولت گفت: اگر می‌خواهیم محدودیت‌ها برنگردد، خانواده‌های بیشتری داغدار نشوند و درهای مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و ورزشگاه‌ها باز باشد، باید دوز سوم واكسن را هرچه سریع‌تر تزریق كنند.

به گزارش نما، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ایام نوزدهم دی ماه و بیانات مقام معظم رهبری با مردم قم گفت: دولت همیشه حمایت‌ها و رهنمودهای رهبر انقلاب را پیش روی خود قرار می‌دهد و مسیر حرکت خود را با آن تنظیم می‌کند. بودن در میان مردم، کار جهادی و شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مردم اولویت اول و آخر دولت خواهد بود. حمایت‌های رهبر انقلاب برای همه دولت امیدآفرین است.

بهادری جهرمی اظهار کرد: رئیس‌جمهور نیز در جلسه هیئت دولت به لزوم عمل به فرمایشات رهبر انقلاب، صادق بودن وعده‌ها و عمل به وعده‌هایی که مسئولان به مردم می‌دهند تاکید ویژه داشت. همچنین حجت‌الاسلام رئیسی دستور داد اگر عمل به وعده‌ها به هردلیلی ممکن و محقق نشد، شفاف و روشن و صریح و بدون واسطه دلایل این عدم تحقق و وصول‌ وعده‌ها به مردم اطلاع داده شود.

وی با بیان اینکه شاهد برگزاری باشکوه سالگرد شهادت سردار سلیمانی بودیم، یاد و خاطر جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهدای مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان را گرامی داشت و ادامه داد: در دو هفته گذشته شاهد سیل در برخی استان‌های جنوبی کشور بودیم. تقریبا هفت استان با مشکل مواجه بودند که موضوعات در ۴ استان جدی‌تر بود. گرچه هواشناسی پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده بود و هشدارها و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده بود و وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران نیز تذکرات را قبل از وقوع سیل داده بودند و آمادگی لازم تا حدی صورت گرفته بود و ناگواری این سیل تا حد زیادی مدیریت شد، اما با این وجود متاسفانه شاهد تلفات جانی و مالی بودیم.

سخنگوی دولت عنوان کرد: خسارات مالی فراوانی در پی سیل بجود آمد اما تلفات جانی نا حدود زیادی کنترل شد. بلافاصله بعد از وقوع سیل، وزیر نیرو به عنوان اولین نماینده دولت و بعد از آن وزیر کشور و معاون اول رییس جمهور به همراه وزیر کشاورزی به منطقه سیل‌زده اعزام شدند و از نزدیک مدیریت کار را برعهده گرفتند و تک تک مشکلات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بهادری جهرمی گفت: متعاقب بررسی‌ها، جلسه اخیر هییت دولت با حضور مجازی استانداران چهار استان درگیر با سیل یعنی استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس تشکیل شد. همچنین روسای کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان مدیریت در جلسه حضور داشتند و به تفصیل گزارشاتی از اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کاهش تلفات تدبیر شده بود ارائه دادند

وی بیان کرد: مسیل‌های عبور آب تا حد امکان بازگشایی شدند، هشدارهای لازم به مردم داده شد؛ علاوه بر این گزارشات مربوطه نیز ارائه شد. همچنین گزارشات اقداماتی که بلافاصله بعد از وقوع سیل برای تخلیه آب، وصل کردن آب مصرفی، کشاورزی، برق و گاز صورت گرفته بود، عنوان شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تاکید کرد: علاوه بر این، گزارشات مفصلی از سوی روسای نهادهای مربوطه، وزرا و استانداران درباره در اختیار قرار دادن اقلام ضروری مثل پتو، موکت، چادر مسافرتی، غذای گرم ارائه شد. پیشنهادهای جداگانه‌ای پیش از این مطرح شده بود که قرار شد همه این پیشنهادات تجمیع شده، در اختیار وزیر کشور قرار بگیرد و برای تصمیم‌گیری، در اولین جلسه هیئت دولت به صورت فوری مطرح شود تا حمایت‌های لازم از مردمی که از سیل خسارت دیده‌اند صورت بگیرد.

بهادری‌جهرمی افزود: البته علاوه بر تصمیماتی که پیش از این در ستاد مدیریت بحران اتخاذ شده بود، تصمیمات کوتاه‌مدتی نیز گرفته شد؛ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان تن‌خواه برای چهار استان در نظر کرفته شد. همچنین رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اعلام آمادگی کرد تا از هر استان با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان حمایت شود.

وی تصریح کرد: سیمان رایگان برای منازلی که تخریب شده و آسیب دیده‌اند، در نظر گرفته شده است. تصمیمات فوری برای تامین علوفه دام‌های باقی‌مانده و تامین آب اتخاذ شد. قطعا به منظور بازسازی خانه‌های خسارت دیده و تخریب شده، حمایت‌های مادی لازم انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: البته مطابق هشدارهایی که اعلام شده احتمال وقوع سیل مجدد در همین مناطق وجود دارد. دستگاه‌های مربوطه در آمادگی لازم هستند؛ مردم نیز باید آمادگی این شرایط را داشته باشند.

وی در رابطه با شرایط فعلی کشور در مقابله با کرونا عنوان کرد: جلسات ستاد کرونا هر هفته منظم شنبه‌ها صبح با حضور همه اعضا برگزار می‌شود. همانطور که پیش از این گزارش داده شده وضعیت فعلی در کشور از لحاظ تزریق واکسن، میزان رعایت و مدیریت کرونا، قابل قبول است. نمی‌گویم وضعیت خوبی است اما می‌توان گفت وضع فعلی قابل قبول است و کرونا تا حد زیادی تحت کنترل قرار گرفته است.

بهادری جهرمی گفت: امروز با همراهی مردم و همکاری بخش‌های مختلف کشور کرونا تا حد بسیار زیادی تحت کنترل قرار گرفته است. امروز حدود ۱۲۳ میلیون دز واکسن تزریق شده داریم و به لطف خدا و با همراهی مردم آمار فوتی‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

وی با نشان دادن تصویری از مقایسه وضعیت کشور از شهریور و دی ماه ۱۴۰۰ تاکید کرد: نقشه ایران مطابق استانداردهای جهانی از وضعیت قرمز تقریبا آبی شده است؛ امروز بسیاری از کشورهای اروپا، آمریکا و آفریقایی به واسطه شیوع امیکرون وضعیت قرمز دارند و ما در شرایط زرد و آبی هستیم که امید داریم به زودی تماما آبی شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: این دستاورد همگانی نیازمند صیانت همگانی است. باید به رعایت شیوه‌نامه‌ها به ویژه استفاده از ماسک توجه ویژه کنیم. همچنین هموطنان به طور خاص باید به تزریق دز سوم توجه کنند. واکسن به میزان مورد نیاز در کشور موجود است و باید برای حفظ آنتی بادی بدن در سطح قابل قبول، حتما دز سوم تزریق شود. امید داریم با رعایت پروتکل‌ها و تزریق همگانی واکسن، از شیوع امیکرون جلوگیری کنیم و شرایط امن فعلی را حفظ کنیم.

هیچ کشوری در مذاکرات وین، نماینده ایران نیست

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین گفت: تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات وین آقای علی باقری است و هیچ کشور و شخصی در حوزه مذاکرات از سوی ایران نمایندگی ندارد.

وی افزود: کشورهای مختلف و مقامات سیاسی و دیپلماتیک در چارچوب وظایف دیپلماتیک خودشان اقداماتی انجام می‌دهند که برخی از این افراد هم ممکن است رسانه‌ای باشند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: همه این اقدامات در چارچوب صلاحیت خود آن مقام و کشور خودش است.

بهادری جهرمی هم چنین با اشاره توئیت اولیانوف در مورد محمدجواد ظریف گفت: جایگاه و شأن مقامات سابق کشورمان برای این دولت محترم است و از آن صیانت خواهد کرد.

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...