نسخه چاپی

پژو وارد رقابت خودروهای SUV می‌شود

عکس خبري -پژو وارد رقابت خودروهاي SUV مي‌شود

پژو یكی از معدود خودروسازانی است كه هنوز وارد بخش شاسی‌ بلندهای كوپه نشده است، اما به زودی این وضعیت تغییر می‌كند.

به گزارش نما، نام ۴۰۰۸ توسط شاسی‌بلند میتسوبیشی بر روی یکی از مدل‌های خود که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ تولید شد، استفاده شده است. در حالی که این نام با ۲۰۰۸ جایگزین شد، بازگشت نام ۴۰۰۸ در یک نوع کوپه و بزرگتر از ۳۰۰۸ از سال ۲۰۱۸ شایعه شده است. این مدل که ممکن است در سال ۲۰۲۳ به بازار بیاید، می‌تواند با خودروهایی مانند آئودی Q۳ Sportback، BMW X۲ و مزدا CX ۳۰ یا مدل‌های مقرون به صرفه‌تر مانند رنو آرکانا رقابت کند.

همانطور که در تصویر گمانه زنی ایجاد شده توسط ژان فرانسوا هوبرت نشان داده شده است، ۴۰۰۸ به لطف نمایه باریک، خط سقف آیرودینامیک و نمایه مجسم شده با قوس چرخ‌هایش می‌تواند بیشتر شبیه به یک کراس اوور به نظر برسد. جلوپنجره، نشان جدید پژو را در کنار چراغ‌های LED با بامپرهای عمودی روی سپر مشکی رنگ و ورودی‌های هوای مصنوعی که قبلاً در ۳۰۸ و فیس لیفت ۳۰۰۸ / ۵۰۰۸ دیده شده‌اند، در خود جای داده است.

در داخل، ما انتظار داریم که این مدل داشبورد iCockpit را همچون ۳۰۰۸ داشته باشد، به این معنی که می‌تواند دارای یک دسته ابزار دیجیتال ۳ بعدی ۱۰ اینچی و یک صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی دیگر باشد. ویژگی‌هایی مانند نور داخلی محیط و مواد با کیفیت بالا برای تجهیزات داخلی در ترکیب با تجهیزات با تکنولوژی به روز از مجموعه Stellantis، به پژو ۴۰۰۸ کمک می‌کند تا به عنوان رقیبی برای خودروسازان معتبر شناخته شود.

در حالی که نمای پژو ۴۰۰۸ عناصر مشترکی با سیتروئن C۴ دارد، به احتمال زیاد بر اساس آخرین تکامل پلتفرم EMP۲ ساخته می‌شود که در حال حاضر در پژو ۳۰۸ و DS ۴ استفاده شده است. انتظار می‌رود ابعاد آن نیز در حدود ۴۴۵۰ میلیمتر و ۴۶۳۶ میلیمتر باشد.

از نظر پیشرانه‌ها، آخرین شایعات حاکی از آن است که این شاسی بلند کوپه می‌تواند در چهار نسخه مختلف پلاگین هیبریدی ارائه شود که موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ بنزینی PureTech را در حالت‌های مختلف با یک یا دو موتور الکتریکی و یک باتری لیتیوم یونی ۱۲.۴ کیلووات ساعتی ترکیب کند.

با نتیجه گیری از این مدل پیشرانه‌ها پژو مدل‌هایی شامل دو PHEV دیفرانسیل جلو با قدرت ترکیبی ۱۷۷ اسب بخار (۱۳۲ کیلووات / ۱۸۰ اسب بخار) و ۲۲۲ اسب بخار (۱۶۵ کیلووات / ۲۲۵ اسب بخار) و دو PHEV تمام چرخ محرک با ۲۹۶ اسب بخار(۲۲۱ کیلووات / ۳۰۰ اسب بخار) و ۳۵۵ اسب بخار (۲۶۵ کیلووات / ۳۶۰ اسب بخار). مدل دوم می‌تواند دومین مدلی باشد که نشان PSE (مهندسی پژو اسپورت) را پس از پرچمدار پرفورمنس ۵۰۸ PSE دارد و آن را به رقیب مناسبی برای VW Tiguan R تبدیل می‌کند.

منبع:اقتصادآنلاین

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...