نسخه چاپی

اعتراف تلخ پنجعلی از فاجعه سندسازی: به من هم یاد دادند به نماینده AFC دروغ بگویم

عکس خبري -اعتراف تلخ پنجعلي از فاجعه سندسازي: به من هم ياد دادند به نماينده AFC دروغ بگويم

كاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای ادامه حضور پرسپولیس در آسیا در مقطعی من هم مجبور شدم به نماینده AFC دروغ بگویم.

به گزارش نما، محمد پنجعلی در مورد حذف استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و اینکه وزیر ورزش گفته هنوز این دو باشگاه حذف نشده‌اند، اظهار داشت: نفس عمل مهم است اصلاً امیدی هم برای ادامه این دو تیم در آسیا وجود داشته باشد اما واقعاً فوتبال ما حرفه‌ای است؟ مدام سندسازی می‌کنیم و این مدارک را تحویل‌شان می‌دهیم و می‌گوییم فوتبال‌مان حرفه‌ای است، زشت است چند سال دروغ بگوییم؟

وی با اشاره به دیدار خودش با نماینده AFC گفت: حدوداً چند سال پیش به خود من هم یاد دادند که به نماینده AFC دروغ بگویم. به من گفتند به او بگویم که ورزشگاه آزادی مال پرسپولیس است و ورزشگاه تختی متعلق به استقلال! من هم مجبور شدم برای موقعیت پرسپولیس در آسیا دروغ بگویم و به آن نماینده که بازیکن اسبق تیم هرتا برلین آلمان بود این حرف را بزنم. او به من گفت 15 روز است که در ایران هستم اما با هیچ فوتبالیست ملی روبه‌رو نشده‌ام و فقط مدیران را دیده‌ام. قشنگ نبود اما من هم مجبور شدم به او دروغ بگویم زیرا اگر می‌فهمیدند پرسپولیس و استقلال ورزشگاه ندارند کارمان بد می‌شد. این دروغ‌ها به ضررمان است. نتیجه این شرایط این است که نه در لیگ قهرمانان آسیا و نه در جام ملت‌های آسیا چندین سال است که هیچ قهرمانی نداشته‌ایم؛ ما کاملاً هدف را گم کرده‌ایم و فقط سندسازی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: فوتبال ما با این شرایط نه تنها حرفه‌ای نیست بلکه آماتور هم نیستیم. تا چند سال پیش بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی دست باشگاه‌ها نبود. شرایط نقل و انتقال بازیکنان‌مان را ببینید، باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی محروم هستند. در فوتبال یاد گرفتیم دست در جیب مردم کنیم و به فوتبالیست بدهیم این کار اصولی نیست و باید درست شود نباید در فوتبال از بیت‌المال خرج کرد.

کاپیتان اسبق تیم ملی با اشاره به پتانسیل‌های بالای ایران عنوان کرد: ظرفیت فوتبال ما بالاتر از آسیا است. ببینید چند بازیکن در سطح اول اروپا داریم، ما استعدادهای فراوانی داریم که هرز می‌روند، نباید در جام ملت‌های آسیا مقابل عراق و سوریه کم بیاوریم، باید دنبال کار اصولی و درست برویم، فوتبال را نباید دولت اداره کند، همه دنیا از فوتبال درآمدزایی دارند اما ما در فوتبال از بیت‌المال خرج می‌کنیم. از حق کارگری که حتی حقوقش به موقع پرداخت نمی‌شود در فوتبال خرج می‌کنیم نباید فوتبال با پول کارگر و بیت‌المال بچرخد باید در فوتبال زحمت کشید و پول‌سازی کرد و درآمد داشت.

وی افزود: در همه دنیا فوتبال از خودش درآمدزایی می کند اما ما از جیب می‌خوریم. یکسره هم باشگاه‌های ما بدهکارند و از آنها شکایت می‌شود و مدام پنجره‌های نقل و انتقالاتی بسته می‌شود و از آسیا حذف‌مان می‌کنند. اینها به خاطر این است که کسی سرجایش نیست هر کس باید کار خودش را کند. مگر می‌شود یک باشگاه در یک فصل چهار مدیرعامل عوض کند؟ کجای دنیا چنین چیزی داریم.در فوتبال باید زحمت کشید و کار کرد و پول درآورد.

پنجعلی در مورد بیانیه باشگاه پرسپولیس که اسنادی که افراد این باشگاه منتشر کرده‌اند به وطن‌فروشی متهم کرده است، گفت: وطن‌فروشی یعنی چه؟ دولت‌ها وظیفه حمایت از باشگاه‌ها را دارند زمین و وام بدهند تا باشگاه‌ها ورزشگاه‌ها بسازند. پرسپولیس با این همه پتانسیل و هواداری که دارد یک ورزشگاه خانگی ندارد. ما خلاف می‌کنیم وطن‌فروشی یعنی چه؟ باید به قوانین و مقررات عمل کنیم اما این کار را نمی‌کنیم. عمل به این مقررات به نفع فوتبال و کشورمان است.چقدر مربی و بازیکن خارجی آوردیم آنها چه نتیجه‌ای برای فوتبال ما داشتند؟ وقتی زیرساخت نداریم چه فایده‌ای دارد. نه تنها می‌روند و از ما شکایت می‌کنند که هم دستمزدشان را می‌گیرند و هم جریمه پرداخت می‌کنیم حتی باید نازشان را هم بکشیم و دو سه برابر جریمه هم بدهیم و بگوییم تو را خدا از ما شکایت نکنید. اینها زشت و بد است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...