نسخه چاپی

مریوان پربارش‌ترین شهر كردستان در شبانه روز گذشته بود

مريوان پربارش‌ترين شهر کردستان در شبانه روز گذشته بود

معاون توسعه و پیش بینی اداره كل هواشناسی گفت: در شبانه‌روز گذشته شهر مریوان با ۱۱ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را در استان به خود اختصاص داد.

به گزارش نما ،علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پس از شهر مریوان، شهرهای بانه هشت، سروآباد هفت و کامیاران و سقز یک میلی متر بارندگی داشتند، افزود: فعالیت این سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده است امروز و فردا (چهارشنبه) نیز به صورت پراکنده و ضعیف در برخی از نقاط استان ادامه دارد.

وی افزود: از ظهر روز پنجشنبه یک سامانه بارشی دیگر وارد کردستان می شود که فعالیت آن تا اواسط هفته آینده تداوم دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان همچون شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، سقز، کامیاران، دیواندره و سنندج است و نیمه شرقی بارش‌های کمتری خواهد داشت.

او افزود: بارش‌های این سامانه در ارتفاعات به صورت برف و کولاک است اما در نواحی شهری بیشتر به صورت باران مشاهده می شود.

پناهی گفت: وضعیت دمای استان نیز از روز جمعه تا چهارشنبه هفته آینده با شیب ملایم سردتر می شود و به صورت میانگین انتظار کاهش هشت تا ۱۰ درجه ای دما را داریم.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی پنج درجه سردترین و شهر سنندج با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

ایرنا 

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...