نسخه چاپی

تظاهرات چینی ها علیه رهبر منطقه هنگ‌كنگ

عکس خبري -تظاهرات چيني ها عليه رهبر منطقه هنگ‌کنگ

ده‌ها هزار تن از مردم هنگ‌ كنگ به خیابان‌های این شهر آمدند و خواستار كناره‌گیری رهبر منتصب این منطقه و برقرای دموكراسی شدند

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سازمان دهندگان این اعتراضات علیه "لئونگ چان یینگ"، رهبر منتصب هنگ کنگ از سوی دولت چین، اعلام کردند که در این تظاهرات ۱۴۰ هزار تن شرکت داشتند اما پلیس تعداد شرکت کنندگان را ۲۸ هزار تن اعلام کرد.

وی از زمانی که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲ میلادی زمام امور هنگ کنگ را به دست گرفته با کاهش محبوبیت مردمی مواجه شد و در مجلس قانون گذاری نیز با رای عدم اعتماد نمایندگان به دلیل تنش‌ها بر سر اموال غیرقانونی در منزل گران قیمتش رو به رو شده است.

یکی از معترضان جوان در این باره گفت: ما در این اعتراضات شرکت کردیم تا صدای خود را در خصوص این مساله که اوضاع در حال بدتر شدن است به گوش رهبر این منطقه برسانیم.

معترضان همچنین پوسترهای "لئونگ چان یینگ" را با اشکال خون آشام و گرگ در دست داشتند و پلاکارت‌هایی با مضامین "استعفا بده، لئونگ چان یینگ"، "به ما فورا حق رای بدهید" حمل می‌کردند.

گروه‌های حامی دولت چین و طرفدار رهبر منطقه هنگ کنگ پس از مدتی برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شدند.

هنگ کنگ در سال ۱۹۹۷ میلادی بار دیگر به زیر لوای قوانین پکن بازگشت اما این منطقه نیمه خودمختار دارای تضمین‌هایی چون آزادی شهروندی و حق برگزاری تظاهرات است؛ مواردی که در داخل خاک چین از آن‌ها خبری نیست

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...