نسخه چاپی

ریاست پارلمان عراق «محمود المشهدانی» را به نقض قانون اساسی متهم كرد

عکس خبري -رياست پارلمان عراق «محمود المشهداني» را به نقض قانون اساسي متهم کرد

ریاست پارلمان عراق «محمود المشهدانی» نماینده اهل تسنن را به نقض قانون اساسی متهم كرد.

به گزارش نما، ریاست پارلمان عراق روز سه شنبه در پی اتفاقات اولین جلسه دوره جدید پارلمان عراق، «محمود المشهدانی» نماینده مجلس را به نقض قانون اساسی عراق متهم کرد.

به گزارش المعلومه، مرکز اطلاع‌رسانی پارلمان عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ریاست پارلمان تصمیم گرفت تا محمود المشهدانی را به کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی کند».
حسین علی مردان نماینده ائتلاف دولت قانون، روز سه شنبه پیشنهاد داد که دادگاه عالی فدرال در مورد غیرقانونی بودن اولین جلسه پارلمان حکم صادر کند به دلیل اینکه تصمیمات گرفته شده در اولین جلسه پارلمان در غیاب المهشدانی به عنوان رئیس جلسه باطل است.

جلسه رأی‌گیری برای تعیین رئیس پارلمان عراق در اولین جلسه آن روز یکشنبه انجام گرفت و محمد الحلبوسی با کسب ۲۰۰ رای موافق برای دومین بار به‌عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد.

در جریان رأی‌گیری برای تعیین رئیس پارلمان که رقابت بین «محمد الحلبوسی»، رئیس سابق پارلمان و «محمود المشهدانی»، رئیس سِنّی پارلمان بود، ۲۲۸ نفر از ۳۲۹ نفر شرکت کردند.

در پی وقوع تشنج در مجلس عراق و اعتراضاتی که نسبت به نحوه برگزاری رای گیری و انتخاب رئیس مجلس عراق صورت گرفت، «چارچوب هماهنگی» بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که برخی از فراکسیون‌ها روند جلسه را بدون هیچ دلیل قانونی به پیش بردند و به همین دلیل ما عدم مشروعیت مصوبات جلسه انتخاب رئیس مجلس و دو معاونش را اعلام می‌کنیم زیرا این روند در نبود رئیس سنی مجلس که همچنان خود را متعهد به انجام وظایف و ماموریت خود می‌داند، صورت گرفته است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...